اهمیت به رضای خداوند در زندگی، ویژگی مهم نخبه قرآنی
کد خبر: 3670635
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

اهمیت به رضای خداوند در زندگی، ویژگی مهم نخبه قرآنی

گروه معارف: مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند گفت: نخبه قرآنی، رضای خداوند را در تمام امور زندگی خود مدنظر قرار می‌دهد که این، ویژگی مهم نخبه قرآنی است.

لیلا پرویزی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نخبه قرآنی زمانی نخبه قرآنی می‌شود که جز خداوند، کسی دیگر را نبیند و به این منظور تنها رضای الهی در هرکاری که انجام دهد، مد نظرش باشد .
وی با بیان اینکه نخبه قرآنی باید در مسیر زندگی خود همسو با قرآن و عترت گام بردارد، افزود: اگر نخبه قرآنی در مسیر الهی باشد؛ نه تنها دست از تلاش و کوشش برنمی‌دارد بلکه در راستای آموزش، تزکیه نفس،گفتار، اخلاق قرآنی نیز تلاش می‌کند.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند بیان کرد: اگر اینطور باشد، گفتار، اخلاق و نوشتار این نخبه نیز عملاً قرآنی می‌شود و نه شعار قرآنی.
پرویزی ادامه داد: در این صورت، نخبه قرآنی نه تنها مانع است بلکه به بیراهه نرفته و دلسوزانه قدم یا قلمی برای فرهنگ‌سازی جامعه قرآنی برمی‌دارد.
وی اظهار کرد: اکثریت انسان‌ها تمام امور خود را به سوی خدا سوق می‌دهند و آن را از خدا می‌دانند اما گاهی خدا را فراموش می‌کنند.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند بیان کرد: متاسفانه در این مواقع، محجوریت قرآن بیش از پیش مشهود می‌شود.
پرویزی در خصوص ضرورت شناخت نخبگان قرآنی در جامعه، اظهار کرد: شناخت نخبگان قرآنی، کار آسانی نیست.
وی ادامه داد: این کار نیاز به اساتید و کارشناسان فنی و دقیق برای بررسی سوابق کارنامه علمی، فن بیان و مهم‌تر از آن، شناسایی اخلاق قرآنی قرآنیان دارد.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بیرجند یادآور شد: در زمینه شناسایی نخبگان قرآنی لازم است دستگاه‌های مرتبط، همکاری لازم را در این امر برای سهولت و عدالت‌محوری در فرآیند شناخت نخبگان قرآنی انجام دهند.

captcha