خط هدایت قرآن، مقاومت است
کد خبر: 3672872
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲

خط هدایت قرآن، مقاومت است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد با بیان اینکه خط هدایت قرآن، مقاومت است، گفت: وقتی مقاومت در برابر دشمن برای ما اصل قرآنی، دینی و انقلابی است، باید بدانیم که هر سازشی با دشمن در این مملکت و نظام در حقیقت مقابله با قرآن، دین، انقلاب و برهم زننده اصل اصیل انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه Alamolhoda.com، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز، 24 آذرماه در خطبه های نمازجمعه حرم امام رضا(ع)، با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس به کشور، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، متأسفانه در این کشور شاهد یک نقطه منفی و منافی با اصل ارزشی مقاومت در انقلابمان بودیم و آن هم حضور نخست‌وزیر انگلیس در این کشور و ملاقاتش با مسئولان نظام بود.
وی ادامه داد: مسئله‌ای که برای ما به‌عنوان یک اصل قطعی ارزشی انقلاب، اسلام و مؤلفه و شاخص انقلابی گری از روزی که امام بزرگوار نهضت خود را شروع کردند مطرح است، مقاومت در برابر دشمن است.
سازش با دشمن، نقطه مقابل منافع انقلاب است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که سازش با دشمن در نقطه مقابل منافع انقلاب و اسلام است، اضافه کرد: منافع صددرصد و ناقض اصل مقابله در برابر دشمن، سازش با دشمن است، سازش با دشمن با اصل مقاومت ما سازگار نیست، لذا نکته‌ای که در این مسئله به وجود آمد، حضور انسانی بود که نماد و تابلویی در کشور ایجاد کرد که موجب یأس و ناامیدی در همه چهره‌ها و عناصر انقلابی در جوامع بیدار اسلامی شد.
وی با بیان اینکه مقاومت برای ما اصل است، تصریح کرد: بیش از 10 آیه قرآن به سفارش در مورد استقامت اشاره دارد و نماد اجرای استقامت، مقاومت است؛ قرآن می‌گوید: «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدی لِلَّتی هِیَ أَقْوَمُ»، خط هدایت قرآن مقاومت است، وقتی مقاومت در برابر دشمن این‌قدر برای ما اصل قرآنی، ارزشی، دینی و انقلابی است، این را باید بدانیم که هر سازشی با دشمن در این مملکت و نظام، در حقیقت مقابله با قرآن، دین، انقلاب و برهم زننده اصل اصیل انقلاب است.
آیت‌الله علم‌الهدی با ابراز تأسف از توجیه سازش با دشمن، افزود: تأسف بیشتر اینجاست که سازش با دشمن را یک رنگ و لعاب توجیهی به اسم تعامل با دنیا می دهند، مگر دنیا فقط دشمنان ما هستند؟ مگر دنیا فقط آمریکا و اروپا هستند؟ دنیا آدم دیگر ندارد که اگر با دشمن ساختیم یعنی تعامل با دنیا داریم و اگر استکبارستیزی و مقاومت کردیم، یعنی تعامل با دنیا نداریم؟ این دشمن سازی و دشمن‌پروری را رنگ و لعاب تعامل با دنیا می‌دهند در حالی ‌که تعامل با دنیا، تعامل با همه جهان و مردم دنیا است نه سازگاری و سازش با دشمن.
وی با اشاره به سابقه سیاه وزیر خارجه انگلیس، اضافه کرد: وزیر خارجه انگلیس، ذاتاً عنصر پلیدی است؛ آقای الکساندر بوریس جانسون در مطبوعات انگلیس از حدود سال 2003 که وارد عرصه سیاست شده، به‌عنوان بوریس دلقک، بوریس زنباره، دیوانه و دروغ‌گو در مطبوعات انگلیس معروف است؛ به خاطر افشای روابط نامشروع او با زنان مختلف و دروغ‌گویی‌اش، جناح محافظه‌کار او را از حزب خود بیرون کردند، انگلیسی‌ها وجود او را ننگ می‌دانند و وقتی این خانم نخست‌وزیر شد، او را به سر کار آورد.
امام‌جمعه مشهد مقدس، مذاکره با دشمن برای آزادی دو جاسوس را وقاحت دانست و گفت: آن‌وقت این آدم در کشور ما به خاطر حمایت از دو جاسوس وطن‌فروش ناپاکی که کشور را به دشمن فروخته اند و دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی آنان را گرفته و زندانی کرده‌اند، حضور پیدا کند و بعد هم با وقاحت بگوید من به ایران آمدم تا نظر خودم درباره حقوق بشر در ایرانی‌ها را نشان بدهم، آقایان با او جلسه بگیرند، نشست و برخاست کنند، حرف بزنند و مذاکره کنند.
وی گفت: این فرد نماینده کشوری است که مقام معظم رهبری فرمودند «انگلیس خبیث، جاده‌صاف‌کن آمریکا و منبع نکبت ملت‌های منطقه است»، این تعبیر مقام معظم رهبری از انگلیس است، به نمایندگی از چنین دولتی بیاید اینجا، دولتی که امروز اسلحه‌اش به عربستان سعودی ارسال می شود این همه کودک در یمن را خاک و خاکستر می‌کنند و این روزگار را به سر مسلمانان یمن آورده اند، حمایت از آل خلیفه، جریان شیعه و متدینین بحرین را به خاک و خون کشیده و با علما چنین می‌کند، دولتی که چنین موجودی است و دستش در همه جنایت ها در دست آمریکاست، بیاید اینجا و آقایان بنشینند و به قول خودشان تعامل کنند، نه آقا، این سازش با دشمن است، یک کلمه هم نگویند چرا دولت شما به عربستان اسلحه می‌دهد که مردم یمن را بکشند؟
وی تصریح کرد: تنها کسی که این مسئله را گفت، دبیر شورای امنیت ملی بود و آن‌هم چون خاک خورده جبهه بود، او هم چون بچه جبهه‌ای بود گفت: چرا دولت شما به عربستان اسلحه می‌دهد و از آل خلیفه حمایت می‌کنید؟ بقیه یک کلمه از این موضوع حرف نزدند، فقط بنشینند، بلند شوند و بگویند این آقا شریک ما در برجام است، هم‌پیمان ما در برجام است، بیاییم درباره اجرایی شدن برجام صحبت کنیم، او آمده دو جاسوس و وطن فروش را از دست شما نجات دهد، ببرد دنبال مأموریت جاسوسی خودش. آن‌وقت شما می‌خواهید در مورد برجام با او صحبت کنید؟ اصلا نتیجه صحبتتان چه شد و چه قدمی برای اجرای تعهداتشان در برجام برداشتند؟
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه الآن با چنین مشکلی در کشور روبرو هستیم، اضافه کرد: مقاومت اصل اصیل ارزشی انقلاب و اصل قرآن است، سازش با دشمن، ناقض مقاومت است.
وی به افشاگری دو روز گذشته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: بدتر از این، مسئله‌ای است که در دو روز قبل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افشا کرد و بعد هم گفت من این را به‌عنوان یک راز افشا می‌کنم و چنین عنوان کرد که «در بخش مقدمه برجام، این توافق 104 صفحه‌ای، نه در یکی از بندهای آن، در بخش مقدمه‌اش که من الآن آن را حفظ شده‌ام، یک ارجاع در حد یک نیم جمله با این مضمون وجود دارد که این توافق می‌تواند تعاملی سازنده‌تر در منطقه فراهم و زیربنای آن را ایجاد کند و الآن دارم یک راز را افشا می‌کنم و آن جمله به درخواست ایران گنجانده ‌شده است».
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: شما نماینده امین ایران بودید، مقام معظم رهبری عمل شما را تأیید کردند، شما رفتید این جمله را در برجام بگنجانید که مسیر تعامل سازنده با دنیا را در آینده باز کند؟ تعامل با دنیا نیست؟ تعامل با آمریکا و اروپا است؟ خود این فرد تحلیل می‌کند: «دولت ایران قصد داشته از توافق هسته‌ای با 1+5 در چارچوب منازعه سیاسی خود با جناح‌های رقیب به‌عنوان ابزاری برای کسب مجوز برای تعامل با دنیا استفاده کند»، تعامل با دنیا نه، جهت سازش با دشمن استفاده کند.
وی افزود: معاون آقای وزیر خارجه که آمد حرف‌های این فرد را رد کند، گفت ما در برجام چیزی برای مسائل جهانی و ارتباط منطقه‌ای نداریم، تحلیل و جمله او را رد نکرد؛ شما رفتید جمله‌ای در برجام گذاشته‌اید که بعد راه را باز کند و بعد از این سازش را بیشتر کنید؟
وی ادامه داد: بیخود نیست این‌ها می‌گویند مذاکره موشکی داریم، به استناد همین جمله است؛ هنوز چیزی نشده کشور را دارند، آماده می‌کنند، سرسخت‌ترین دشمنان اسلام، انقلاب و نظام یعنی انگلیس برای حمایت از دو جاسوس و رئیس جمهور فرانسه هم برای حمایت از جریان مذاکره موشکی بیایند و مردم به پا خواسته کشورهای بیداری اسلامی هم نگاه کنند که این عناصر پلید، این مملکت را جولانگاه خود قرار داده‌اند و ناامید شوند، این درست است؟
مردم اجازه خطا به مسئولان و خیانت جریان‌های خائن را نمی‌دهند
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که جنایات انگلیس در ایران سابقه 200 ساله دارد، بیان کرد: ما اصل و ارزش انقلابی داریم، ولی مسئولان روی چه چیزی حساب می‌کنند و روی چه مسئله‌ای آن‌قدر دقت دارند و در فکر این هستند که با دشمن بسازند و اسم آن را دنیا بگذارند، فقط دنیا همین‌ها هستند؟ شما جنایات انگلیس در این کشور را سیاهه کنید، این تعامل با دنیا شد؟
وی به اهمیت هوشیاری و دقت مردم در مقابل رفتار مسئولان و جریان‌های سیاسی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم همت، حمایت و پایمردی شما مردم دلباخته دین، اسلام و قرآن در پای ستون خیمه این نظام نه اجازه خطا به بعضی افراد و نه اجازه خیانت به بعضی جریان‌های خائن در این کشور را بدهد.

captcha