نگاهی به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در زندان زنجان
کد خبر: 3676788
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در زندان زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول فرهنگی، هنری اداره کل زندان‌های استان زنجان گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی مورد توجه جدی قرار دارد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا ولی‌خوانی، مسئول فرهنگی، هنری اداره کل زندان‌های استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: توجه به اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی مورد توجه ویژه برای زندانیان قرار دارد.
 
حجت‌الاسلام ولی‌خوانی با بیان اینکه طی سه سال گذشته و برای ایجاد زمینه حضور زندانیان علاقه‌مند به حضور در مسابقات قرآنی اوقاف، هماهنگی‌های لازم با این اداره‌کل صورت گرفته، تصریح کرد: سال 94 در مسابقات کشوری قرآن اوقاف سه نفر از زندانیان زنجان موفق به کسب مقام اول شدند.
 
وی افزود: امسال همانند سال‌های قبل پیش‌بینی حضور تا 50 نفر از علاقه‌مندان برای حضور در مسابقات قرآنی اوقاف را داریم و در همین راستا نیز هماهنگی‌های لازم با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان صورت گرفته است.
 
مسئول فرهنگی، هنری اداره کل زندان‌های استان زنجان با بیان اینکه در طول سال 5 محفل انس با قرآن در ایام ماه مبارک رمضان، محرم، دهه فجر، ایام فاطمیه و ماه صفر برگزار می‌شود، تاکید کرد: اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی از جمله روخوانی، روانخوانی، تجوید و قرائت برای زندانیان در دستور کار قرار دارد.
 
حجت‌الاسلام ولی‌خوانی با اشاره به برنامه‌های دیگر مذهبی و فرهنگی که در همه بندهای زندان انجام می‌شود، گفت: اقامه نماز جماعت، کلاس‌های احکام در سه سطح یک، دو و سه، کلاس اعتقادات، دوره‌های در سایه‌سار نهج‌البلاغه و همچنین اندیشه اخلاق از جمله مباحثی است که در طول سال اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به فعالیت هیئت محبان اهل بیت‌(ع) تاکید کرد: این هیئت به صورت مرتب سه‌شنبه هر هفته اقدام به برگزاری مراسم دعای توسل و مداحی می‌کند.
 
مسئول فرهنگی، هنری اداره کل زندان‌های استان زنجان از برگزاری دوره‌های مهارتی برای زندانیان خبر داد و تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان 9 دوره آموزشی از جمله جوشکاری، اتومکانیک، تعمیرات دینام، برق ساختمان، برق خودرو، قلم‌زنی، ملیله‌کاری و کشت گلخانه‌ای برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.
captcha