برپایی سوگواره یاس نبوی در امامزاده‌های البرز
کد خبر: 3688473
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

برپایی سوگواره یاس نبوی در امامزاده‌های البرز

گروه معارف: مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از برپایی سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزاده‌های استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: این سوگواره همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه البرز در حال برگزاری است.
وی افزود: در این ویژه برنامه سخنرانان و خطیبان به بیان ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) و معرفی سبک زندگی و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) می‌پردازند.
این مسئول، برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه ترویج حجاب و عفاف را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در ایام فاطمیه در امامزاده های البرز در حال برگزاری است.
صالحی همچنین از اعزام مبلغان به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ وقف چشمه همیشه جاری، فرهنگ فاطمی، فرهنگ حجاب و عفاف، قرائت زیارتنامه خطبه فدکیه و خطبه حضرت زهرا(س) از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی است.
وی در پایان از شعرای آئینی و محلی یاد کرد که با حضور در مراسم شب شعر فاطمی در مرثیه حضرت زهرا(س) اشعار خود را می‌خوانند.

captcha