مسئله فدک مسئله امامت و ولایت است
کد خبر: 3693681
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

مسئله فدک مسئله امامت و ولایت است

کانون خبرنگاران نبأ_امام جماعت مسجد رضویه گفت: فدک فقط در ملک و باغ خلاصه نمی شود بلکه فدک مسئله امامت و ولایت است که اگر کسی می‌خواهد حق ما را برگرداند باید جایگاه امامت و ولایت را بشناسد و آن را برگرداند نه باغ و ملک فدک را.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا نبأ، حجت الاسلام والمسلمین سید حجت حسینی امام جماعت مسجد رضویه به مناسبت شهادت حضرت زهرای مرضیه در مسجد رضویه تهران بیان کرد: از همان ابتدا منافقان برای پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) شناخته شده بودند در حدی که در جریان ترور حضرت رسول نام تک تک ۱۲ نفری را که به ایشان سوء قصد داشتند را می‌دانست اسامی را به اصحاب گفته بودند ولی گفته بودند این اسامی را جایی بیان نکنند این موضوع در کتاب سلیم ابن قیس هلالی نیز آمده است.
وی تصریح کرد: در واقع این ترورها مقدمه‌ای برای سقیفه بود پنج نفر از همین ۱۲ نفر سقیفه را انجام دادند درواقع هدفشان این بود که نگذارند خلافت به علی(ع) برسد چنان این عمل را انجام دادند و چنان رفتار می‌کردند که انگار اصلا غدیر اتفاق نیفتاده بود و پیامبر برای جانشینی بعد از خودش هیچ صحبتی نکرده بود در حدی که مجاهدین و انصار به هم می‌گفتند:(منا علی؟)
امام جماعت مسجد رضویه اظهار کرد: ۲۰۰ تا ۷۰۰ نفر از مردان قبیله ابوبکر لباس زرد بر تن کرده بودند و چماق به دست مردم را مجبور به بیعت با ابوبکر می‌کردند و همین‌ها بودند که بعدها در خانه علی(ع) را آتش زدند، این موارد در کتب اهل سنت نیز بیان شده‌اند.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: این افراد ۳ بار نیز به خانه حضرت علی (ع) حمله کردن تا از امام و همسرش نیز بیعت بگیرند و دفعه سوم بود که محسن را سقط کردند.
وی در رابطه با باغ فدک بیان کرد: فدک باغی بسیار حاصل خیز است که در ۱۴۰ کیلومتری مدینه قرار دارد. در جریان جنگ خیبر یهودیانی که در آن منطقه منزل داشتند با پیامبر صلح کردند و منازل و باغهایشان را به پیامبر دادند یعنی بدون جنگ و خون ریزی این زمین‌ها به دست مسلمانان افتاد. در سوره مبارکه حشر آیات ۵و۶ نیز به این مورد اشاره شده است: ( آن زمین‌های که خدا از کفار و مشرکین بدون جنگ و خون ریزی به پیامبر برگرداند ملک مطلق پیغمبر و برای شما مسلمانان است) اما اصلی در آن زمان رعایت می‌شد بر این شرح که اگر مکانی با جنگ و خون ریزی به دست مسلمانان می‌افتاد بین همه تقسیم می‌شد و اگر بدون جنگ و خون ریزی بود حق مسلم پیامبر محسوب می‌شد که این امر در قرآن و کتب اهل سنت از جمله یکی از کتاب‌های  ابوسعید خدری در باب صله رحم نیز آمده است.
امام جماعت مسجد رضویه تصریح کرد: بعد از جنگ نیز پیامبر باغ را به دخترش بخشید اما در طول زمان اولی و دومی هر کدام به بهانه‌های دروغ از جمله اینکه در حدیث جعلی از پیامبر می‌گفتند پیامبر فرموده ما انبیا هیچ ارثی از خود به جا نمی گذاریم و اطرافیانشان هم به دروغ می گفتند بله ما هم شنیدیم و اینگونه باغ فدک را دست خوش تغییرات قرار دادند.
حجت الاسلام حسینی گفت: در رابطه با جریان فدک روایات و اسناد مسلم متعددی حتی در کتاب اهل سنت نیز وجود دارد هرچند فدک اگر ملک بی اهمیتی هم بود باز طبق اسناد حق مسلم حضرت زهرا(س) بود و کسی حق تعرض به آن را نداشت. اما این تعرض تا زمان عمرابن عبدالعزیز ادامه داشت تا اینکه ایشان باغ را پس گرفت و به فرزندان حضرت برگرداند همه معترض شدند که چرا این کار را می‌کنی؟ گفت: شما خود را به نفهمی و یا فراموشی می‌زنید؟ این باغ حق و سهم حضرت بود یادتان رفته؟!
مسئله فدک مسئله امامت و ولایت است
وی ادامه داد: اما فدک فقط در ملک و باغ خلاصه نمی‌شود بلکه فدک مسئله امامت و ولایت است که اگر کسی می‌خواهد حق ما را برگرداند باید جایگاه امامت و ولایت را بشناسد وآن را برگرداند نه باغ و ملک فدک را. و همین امر بهانه‌ای برای حضور حضرت زهرا(س) در مسجد بود که با این حضور به همه تهمت‌های که به اسلام راجع به پایمال شدن حق زنان و موانع اسلام بر حضور زنان در جامعه زده می‌شد پایان بخشید.
وی اظهار کرد: این حضور که خود یک حرکت اجتماعی بود نشان می‌دهد که اسلام مخالفتی با حضور زنان در اجتماع ندارد بلکه مسئله بر سر رعایت چهارچوب‌ها و شئونات اسلامی است حضرت هنگامی که برای ایراد خطبه به مسجد می‌رفت موارد بسیاری را در نظر داشت ایشان روسری بلندی مثل مغنه که سر و گردن حتی دست‌هایشان را نیز پوشاند و همچنین روسری بلند و گشادی که از فرق سر تا نوک پا را می‌پوشاند بر تن کردند و در پس گروهی از دختران و زنان وارد مسجد شدند حضرت به تنهای بیرون نیامدند بلکه در میان جمعی از محارم همچون گوهری قرار گرفتند و وارد مسجد شدند. بانوان امروزی نیز اگر در بیرون از منزل مراقب پوشش و رفتارشان با نامحرامان باشند محیط امنی را در جامه خواهیم داشت.
زینب رحیمی
انتهای پیام/

 

captcha