120 دانش‌آموز خرم‌دره‌ای در مسابقات درس‌هایی از قرآن شرکت کردند
کد خبر: 3706660
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
جعفری:

120 دانش‌آموز خرم‌دره‌ای در مسابقات درس‌هایی از قرآن شرکت کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: همزمان با تمامی مناطق استان زنجان، 120 دانش‌آموز دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان خرم‌دره در مسابقات درس‌هایی از قرآن به رقابت پرداختند.

لعیا جعفری، رئیس آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بیست و ششمین دوره آزمون نهایی درس‌هایی از قرآن همزمان با مناطق دیگر استان در دو حوزه امتحانی دارالقرآن کریم امام خمینی (ره) و دبیرستان شهید عزیزی شهرستان خرم‌دره برگزار شد.
وی تصریح کرد: 120 دانش آموز دختر و پسر دوره‌های متوسطه اول و دوم در این آزمون به رقابت پرداختند.
این مسئول با بیان اینکه آشنایی دانش‌آموزان با معانی و مفاهیم کاربردی قرآن کریم از اهداف این دوره از مسابقات است، عنوان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی، به‌ویژه در بین دانش‌آموزان و همچنین ایجاد زمینه تدبیر در آیات قرآن از دیگر اهداف اجرای این مسابقات به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر جایگاه مهم قرآن و لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی در زندگی و تحصیل، گفت: نیاز است تا دانش‌آموزان ضمن تحصیل علم، به فراگیری علوم قرانی و مهارت‌های اخلاق اسلامی نیز بپردازند.
جعفری تاکید کرد: تحولاتی که امروز در بسیاری از جوامع به وجود آمده به وضوح نشان می‌دهد که انسان عصر حاضر تشنه معنویت بوده و بی‌شک بهره‌گیری از این گنجینه عظیم و انطباق زندگی پرتلاطم امروز با زندگی تصویر شده در قرآن، انسان حقیقت‌یاب را به تعالی و سعادت رهنمون می‌کند.
captcha