منطقه آزاد ماکو مهمترین منطقه آزاد کشور است
کد خبر: 3706982
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

منطقه آزاد ماکو مهمترین منطقه آزاد کشور است

گروه اجتماعی – استاندار آذربایجان غربی گفت : منطقه آزاد ماکو مهمترین منطقه آزاد کشور است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی از تعاریف اولیه مناطق آزاد است، تصریح کرد : مهم ترین هدفی که برای مناطق آزاد وجود دارد، جذب سرمایه گذار خارجی و فعالیت های صادراتی است.
وی ادامه داد: تغییر و تحولات بسیار بزرگی با توجه به مزیت و پتانسیل این مناطق در انتظار مناطق آزاد کشور است و منطقه آزاد ماکو با توجه به موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیکی از مهم ترین مناطق آزاد کشور به حساب می رود و امیدواریم زمانی فرا برسد عمده کالاهایی که از ترکیه وارد می شود در منطقه آزاد ماکو تولید شود.

منطقه آزاد ماکو مهمترین منطقه آزاد کشور است

وی انتخاب آقای سلیمانی را انتخابی بجا و شایسته ابراز کرد و افزود : تجارب ایشان می تواند به توسعه اقتصادی منطقه کمک کند.
استاندار آذربایجان غربی انتقال تکنولوژی و توسعه صادرات را دو مقوله مهم در مناطق آزاد عنوان کرد و خاطرنشان کرد : در پی تحریم ها و جنگهای اقتصادی، مناطق آزاد به واقعیت کلام نتوانستند به اهداف خود برسند.
شهریاری با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ماکو مهمترین منطقه آزاد کشور است، افزود: منطقه آزاد ماکو نباید در بحث اشتغال دغدغه داشته باشد.
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد : عوارض خروجی از اقدامات و مصوبات ناشایست است و نمایندگان باید این مصوبه را بازنگری کنند چراکه بیشتر تامین معیشت مردمان از گمرکات صورت می گیرد.
انتهای پیام

captcha