دارالقرآن زنجان میزبان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف می‌شود
کد خبر: 3710178
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
14 اردیبهشت‌ماه امسال؛

دارالقرآن زنجان میزبان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از برگزاری مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در مقطع سنی بالای 18 سال به میزبانی دارالقرآن زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی عیسی‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: جمعه 14 اردیبهشت ماه سالجاری مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در مقطع سنی بالای 18 سال به میزبانی دارالقرآن زنجان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این دور از مسابقات 236 نفر به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از این تعداد 127 نفر خانم و 109 نفر آقا هستند و با توجه به اینکه تعدادی از ثبت‌نام‌ها به صورت حضوری انجام گرفته تعداد بیشتر از این است.
حجت‎الاسلام عیسی‎‌زاده با اشاره به رشته‌هایی که متسابقین در آن شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: 135 نفر در مسابقات آوایی انفرادی شامل حفظ در اجزای 5، 10، 20 و حفظ کل قرآن کریم، قرائت ترتیل و تحقیق، 74 نفر در رشته‌های معارفی شامل تفسیر، حفظ موضوعی قرآن کریم و حفظ معارف و احادیث اهل بیت (ع) همچنین 27 نفر در بخش آواها و نغمات دینی شامل دعاخوانی، جمع‌خوانی قرآن کریم و اذان ثبت‌نام کرده‌اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان تاکید کرد: این مسابقات از 8.30 صبح روز جمعه آغاز خواهد شد که آقایان در سالن اجتماعات طبقه دوم و بانوان در نمازخانه ساختمان دارالقرآن زنجان به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: صبح روز جمعه در بخش آقایان همه رشته‌های حفظ قرآن کریم و دعاخوانی و اذان برگزار می‌شود و در بخش خانم‌ها نیز رشته‌های حفظ اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام عیسی‌زاده با بیان اینکه بخش دوم مسابقه از ساعت 14.30 آغاز می‌شود، گفت: رشته‌‌های ترتیل و قرائت در بخش آقایان و رشته‌های دعاخوانی، ترتیل و قرائت در بخش خانم‌ها بعد از ظهر جمعه در محل دارالقرآن برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در خصوص داوران چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی تاکید کرد: در بخش آقایان اساتید محمود رنگرز داوری لحن، مهدی میانداری داوری صوت، وحید وکیلی که به عنوان داور مدعو از ارومیه در زنجان حضور خواهد داشت داوری تجوید، حسن سلیمانی داوری حسن حفظ و جواد اسماعیلی‌راد داوری وقف و ابتدا را بر عهده خواهند داشت.
حجت‌الاسلام عیسی‌زاده به داوران بخش خانم‌ها اشاره کرد و گفت: خانم‌ها چهل‌امیرانی داوری تجوید، قربانی داوری صوت و لحن، احمدی‌فرد داوری وقف و ابتدا و مرادلو داوری حسن حفظ را بر عهده خواهند داشت.
انتهای پیام
captcha