قدیانی با ۲۱۸ عنوان کتاب چاپ اول به نمایشگاه بین‌المللی می‌آید
کد خبر: 3710292
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

قدیانی با ۲۱۸ عنوان کتاب چاپ اول به نمایشگاه بین‌المللی می‌آید

گروه ادب ــ مؤسسه انتشارات قدیانی با ۲۱۸ عنوان کتاب چاپ اول در سی‌ویکمین دوره نمایشگاه نیز در دو غرفه کودک و نوجوان و بزرگ‌سال میزبان علاقه مندان است.

 قدیانی با ۲۱۸ عنوان کتاب چاپ اول به نمایشگاه بین‌المللی می‌آید

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مؤسسه انتشارات قدیانی، این انتشارات از دوره‌ سی‌ام نمایشگاه کتاب تا کنون توانسته ۲۱۸ عنوان کتاب چاپ اول را به بازار نشر کشور عرضه نماید. از این تعداد ۱۲۰ عنوان تألیفی و ۹۸ عنوان ترجمه است، این مسأله با توجه به غلبه ترجمه بر تألیف در صنعت نشر کشور، امیدوار کننده است.

می توان گفت رسالت نشر قدیانی برای انتشار کتاب های جدید، ترویج ادبیات کهن در میان کودکان بوده است. این مؤسسه در این زمینه کتاب «قصه های تصویری از الهی نامه» در ۱۲ جلد به روایت مژگان شیخی و همچنین «قصه هایی از مرزبان نامه» را به روایت فریبا کلهر در ۱۰ جلد برای اولین بار در ساختاری قصه گونه و زبانی ساده با هدف آشنایی کودکان با آثار کهن ادبیات فارسی در اختیار علاقه مندان قرار داد. در این کتاب ها علاوه برنکات آموزشی از تصاویر گرافیکی بسیار زیبا برای جذب هرچه بیشتر این گروه کم سن و سال به ادبیات کهن ایران زمین استفاده شده است.

در زمینه مذهبی و دینی مجموعه های چهارده جلدی "کودکان می‌پرسند" نوشته غلامرضا حیدری ابهری و مجموعه دوم «خدای ما چه جوریه» نوشته سید محمد مهاجرانی در نوبت چاپ اول وارد بازار کتاب شده که شامل نکات کلیدی در مورد خدا و پاسخگویی به سوالات دینی بچه‌ها می باشند، که می تواند برای کودکان بسیار آموزنده باشند. مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌هایی از امام باقر(ع) » به قلم حسین فتاحی نیز در این تقسیم بندی جای دارد.

کتاب «در ستایش هیچ آموزی» اثر عبدالعظیم کریمی این کتاب تعلیم و تربیت تنزیهی، بازگشت به اصل است، بازگشت از تربیتی رسمی و بدلی، به تربیت طبیعی و فطری، بازگشت از زندگی فروکاهنده‌ دنیوی، به زندگی فرابرنده اخروی. در این کتاب خرد، آشوب و هنجارکوب است که افروختن بینش، جایگزین اندوختن دانش می‌شود و ذهن‌اندوزی تراکمی جای خود را به ذهن‌ورزی تحولی می‌دهد تا هر کس به سبک خود به کشف خود و خلق سرنوشت خود بپردازد.

گروه خردسال و کودک جزو گروه سنی است که برای این مؤسسه اهمیت ویژه ای دارد. نشر قدیانی برای این گروه سنی نیز ماجراهای سه پسر بچه، مجموعه‌ی فردی فرفره، ماجراهای هنک و سه رمان کودک اثر فریبا کلهر با عناوین: سرزمین به هم ریخته، نقلی خان و دار و دسته‌اش و نجار شهر هیولاها را در نوبت اول چاپ در نمایشگاه عرضه خواهد کرد.

علاوه بر کتاب‌های بالا مجموعه‌ی دو جلدی قصه های جزیره با عناوین دختر قصه‌گو و جاده طلایی اثر ال. ام. مونتگمری و ترجمه سارا قدیانی نیز در نوبت اول چاپ در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

این مؤسسه در سی‌و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، واقع در مصلی تهران، محل برپایی غرفه های کودک و نوجوان در رواق شرقی و بالکن شرقی و همچنین غرفه بزرگسال آن واقع در شبستان از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه، با افتخار میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان خواهد بود.

انتهای پیام

 

 
captcha