اسامی مذهبی همچنان در صدر نامگذاری زنجانی‌ها قرار دارد
کد خبر: 3712428
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
برجی:

اسامی مذهبی همچنان در صدر نامگذاری زنجانی‌ها قرار دارد

گروه اجتماعی- کارشناس مسئول روابط‌عمومی ثبت‌احوال استان زنجان گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از فراوانی نام در فروردین‌ماه سال‌جاری در استان، نام‌های امیرعلی و ابوالفضل در بین پسران و زهرا و فاطمه در بین دختران همچنان در صدر نامگذاری نوزادان زنجانی بوده است.

محمد برجی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهارکرد: با توجه به فراوانی نام‌های ذکر شده، پر واضح است که نام‌های مذهبی پر‌طرف‌دار‌ترین نام در بین مردم استان زنجان است و این هم نشات گرفته از اعتقادات راسخ مردم این استان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
 
وی با اشاره به اینکه نام، نخستین گام در شناسایی و امکان تشخیص و تمییز افراد بوده که زیبایی و ارزش شخصیت در آن نهفته و برای فرد در جامعه اثراتی را در پی خواهد داشت، افزود: یکی از مهم‌ترین معیارهای نام خوب معنای آن است.
 
برجی با اشاره به اینکه والدین باید توجه کنند نامی که برای فرزند خود انتخاب می‌کنند چه مفهومی دارد، افزود: شاخص مهم دیگری که برای انتخاب نام وجود دارد فضای فرهنگی و عرفی جامعه است؛ چراکه برخی اسامی در برخی دوره‌ها بیشتر استفاده می‌شود و استفاده از اسامی که سالیان دور مورد توجه بودند در حال حاضر مورد استقبال واقع نمی‌شود.
انتهای پیام
captcha