جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی از علم تا تجارت
کد خبر: 3726019
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی از علم تا تجارت

گروه اجتماعی- رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ورود به حوزه پژوهش بهسازی و تاکید بر ارزش‌ها و فرهنگ جهادی از عناوین اقدامات انجام شده است.

جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی از علم تا تجارت

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، امروز 6 تیر، در جمع جهادگران استان طی سفر معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور، درخصوص فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: تدوین برنامه ششم توسعه، ورود به حوزه پژوهش بهسازی و ساماندهی منابع اسنانی، تاکید بر ارزش‌ها و فرهنگ جهادی از عنوانین اقدامات انجام شده است.
وی با تاکید بر تقویت ساختار منابع انسانی از طریق جذب دانشجویان دکترا و فارغ التحصیلان این مقطع در حوزه گیاهان دارویی، افزود: پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان با برخورداری از ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و اشتغال زایی فعالیت می‌کند و مهم ترین پروژه جهاددانشگاهی استان است.
صادقی اظهار کرد: با ارتباطات برقرار شده با دانشگاه بیرجند قطعه زمینی به جهاددانشگاهی تحویل و کلنگ زنی آن با حضور رییس جهاددانشگاهی کشور زده شد تا به این وسیله بتوانیم حضور پررنگ‌تری در دانشگاه داشته باشیم.
وی ادامه داد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌های مادر و سایر دانشگاه‌ها از اهداف جهاددانشگاهی است که با فعالیت معاونت فرهنگی توانستیم حضور حوزه خود را در دانشگاه‌ها فعال‌تر کنیم که یکی از زمینه‌های این حضور افتتاح دفاتر خبرگزاری ایسنا در دانشگاه‌ها بود.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر تجهیز و بهسازی فضای موجود و ایجاد فضاهای ملکی جدید جهاددانشگاهی استان، افزود: اقدامات مختلف در حوزه اطلاع رسانی انبوه و موثر از طریق رسانه‌های دیداری و نوشتاری انجام شده است.
صادقی با بیان اینکه تاکنون جهاددانشگاهی استان، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به خصوص در حوزه گیاهان دارویی داشته است، تصریح کرد: لازم است در شوراهای جهاددانشگاهی کشور عضو باشیم تا بتوانیم نقشی در تصمیم‌گیری در کشور داشته باشیم.
تاکید بر گردشگری هدفمند در پروژه دهکده گیاهان دارویی
وی با بیان اینکه حضور برخی شوراها در دفتر مرکزی پتانسیل‌ها را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: در حوزه پژوهش ماموریت ویژه جهاددانشگاهی تاکید بر پژوهش بر روی گیاهان دارویی با محوریت محصولات استراتژیک است.
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان به عنوان مکانی برای معرفی پتاسیل‌های جامع گیاهان دارویی و مرکز گردشگری هدفمند گیاهان دارویی، اهداف آموزش در راستای بهینه‌سازی تولید و فرآوری گیاهان دارویی، برندسازی، بسته بندی و بازاریابی بهینه داخل و خارج از کشور را دنبال می‌کند.
صادقی ادامه داد: این دهکده با ایجاد اشتغال مستقیم برای 50 نفر و ایجاد اشتغال غیر مستقیم برای 200 نفر به دنبال حذف واسطه‌ها در این حوزه، سودآوری برای روستائیان، فرهنگ سازی در راستای تبدیل شدن به کشت جایگزین، حمایت از پایان نامه‌ها و پروژه‌های دانشجویی در مقطع ارشد و دکترا و بسترسازی برای کاربرد گیاهان دارویی در فضای سبز است.
وی اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه، 10 میلیارد تومان اعتبار لازم است که تاکنون دو میلیارد تومان هزینه شده و 8 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: کتاب «گیاهان دارویی خراسان جنوبی با تکیه بر دانش بومی »و «فرهنگ جامع مواد غذایی با کاربرد دارویی» از جمله کتاب‌های نگارش شده با نام جهاددانشگاهی در این حوزه است.
صادقی ادامه داد: همچنین کتاب «راهنمای کاربردی استفاده از گیاهان دارویی و روش‌های بهینه خشک کردن محصولات استراتژیک خراسان جنوبی» نیز از جمله کتاب‌های در حال نگارش جهاددانشگاهی استان است.
وی با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: این دبیرخانه از سال 96 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی از علم تا تجارت
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: پیشگیری از روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی، مدیریت دانش بر فعالیت‌های مختلف علمی، پژوهشی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و برگزاری جشنواره‌ها، سمینارهای علمی و میزگردهای تخصصی از جمله اهداف این دبیرخانه است.
۷۰۰ بانوی خانه‌دار، تحت پوشش برنامه‌های دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استان
صادقی با بیان اینکه ۷۰۰ بانوی خانه‌دار تحت پوشش برنامه‌های دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استان قرار گرفتند، افزود: دو طرح پژوهشی برای اجرای خدمات بهینه به این گروه انجام شده است.
وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز رشد بیش از 100 درصدی قراردادهای آموزشی سازمانی، برگزاری همایش علمی با بیش از چهار هزار نفر شرکت کننده، افزایش فراگیری دوره‌های کوتاه مدت مرکز شماره یک، آموزش کارکنان دولت در استان، رشد دوره‌های آموزشی جدید و تاسیس مرکز شماره دو کالج زبان‌های خارجی از جمله برنامه‌ها است.
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در کشورهای همسایه، جذب مدرسین خبره سطح استان و معرفی به عنوان واحد برتر دارای فعالیت‌های شاخص از جمله فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان است.
صادقی ادامه داد: دفتر کارآفرینی واحد توانسته با تهیه بانک اطلاعاتی، عنوان کارآفرین برتر جهاددانشگاهی در جشنواره امید را کسب کند.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه چشم انداز صنعت گردشگری، برگزاری اردوهای دانشجویی «ایران مرز پرگهر» و «بوم گشت ایران»، برگزاری جشنواره ابن حسام و برگزاری بیش از 60 نمایشگاه، کارگاه و همایش از اقدامات حوزه فرهنگی است.
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: اجرای 22 طرح افکارسنجی، طرح نذر کتاب، کسب رتبه برتر خبرگزاری ایسنا و ایکنا در برنامه‌های کشوری و راه‌اندازی دفاتر ایسنا در دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی است.

جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی از علم تا تجارت
ذخیره بیش از 200 نمونه خون بند ناف در جهاددانشگاهی استان
صادقی با اشاره به فعالیت‌های بانک خون بند ناف، افزود: ذخیره بیش از 200 نمونه خون بند ناف، برگزاری کارگاه‌هایی برای آشنایی با بانک خون بندناف و دعوت از مدیران بانک خون بند ناف کشور از جمله اقدامات در این حوزه است.
وی ادامه داد: در حوزه پشتیبانی جهاددانشگاهی استان نیز ترمیم و بهینه سازی هرم نیروی انسانی، دریافت موافقت نامه استانی از سازمان مدیریت برای بهسازی دهکده گیاهان دارویی استان، به روز شدن امور مالی، راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه واحد، آماده سازی ساختمان فرهنگسرای ابن حسام و ساختمان مرکز آموزش تخصصی شماره دو و تدوین بیش از 10 آیین نامه برای شفافیت فرایندهای اداری از اقدامات این حوزه است.

جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی از علم تا تجارت
شناسایی 43 شغل مزیت دار در خراسان جنوبی
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: درخصوص طرح ملی نوین توسعه مشاغل خانگی نیز بیش از 20 هزار ساعت کار و شناسایی 43 شغل مزیت دار در خراسان جنوبی انجام شده است.
انتهای پیام

captcha