محمد قهرمانی تهیهکننده سینما در گفتوگو با خبرنگار ایکنا عملکرد سیما را چنین ارزیابی کرد: در ابتدا باید بگویم که رسیدن به نقطه آرمانی هیچگاه دست یافتنی نیست، زیرا رسیدن به تمام آرمانهایی که برای سیمای یک کشور اسلامی در نظر داریم به سادگی قابل دستیابی نیست. صداوسیما توانسته در جذب مخاطب موفقیت نسبی داشته باشد. برخی از مخالفان که رسانه ملی را میلی مینامند از این موضوع گله دارند که چرا به دغدغههای آنها در رسانه توجه نمیشود. پس رسانه ملی تاثیرگذار است که افرادی در این راستا از آن گلهمند هستند.
وی در پاسخ به این سوال که اگر رسانه ملی توانسته به موفقیت نسبی دست پیدا کند چرا مخاطبان برنامههای ماهوارهای تا به این اندازه گسترش یافتهاند؟ اظهار کرد: نمیتوان گفت چون مخاطبان برنامههای ماهواره زیاد شدهاند، رسانه ملی شکست خورده است، زیرا تمام کسانی که ماهواره میبینند برنامههای رسانه ملی را هم تماشا میکنند، اما در جواب به سوال مطرح شده باید بگوییم که برخی مواقع مردم تنوع را دوست دارند، همچنین برخی حساسیتها پیرامون موضوعات مختلفی که در کشور رخ میدهد باعث میشود، مردم بخواهند حرفهای دیگر رسانهها را هم بشنوند.
مدیرعامل اسبق موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی تاکید کرد: در حوزه خبررسانی نیز باید بگویم هر رسانهای موظف است که سیاست کلی اطلاعرسانی را در خدمت اهداف و آرمانهای نظام قرار دهد. این ویژگی در همه کشورهای جهان وجود دارد. برای درک بهتر میتوان چنین گفت؛ اگر در خانوادهای فرد معتاد وجود داشته باشد آیا خانواده این اتفاق را فریاد میزند یا اینکه سعی میکند آن را بپوشاند؟ جواب این سوال کاملاَ روشن است. هر رسانهای موظف است که پیرامون موضوعات گوناگون جامعه نقد داشته باشد، اما این نقدها نباید به شکلی مطرح شوند که برخی مخالفان نظام بخواهند از آن سوء استفاده کنند.
وی در پایان عملکرد سیما را در حوزه انقلاب و قرآن نیز چنین ارزیابی کرد: در حوزه محصولات قرآنی سیما باید گفت که رسانه ملی انصافاً عملکرد مطلوبی داشته است. این اتفاق را در شبکههایی چون قرآن و معارف به خوبی شاهدیم، البته مطمئناً ضعفهایی در این حوزه وجود دارد که در همه شبکهها مشاهده میشود، ولی اگر آماری از شبکههای تخصصی حوزه دین را بگیرم متوجه خواهیم شد که ما به موفقیت نسبی دست یافتهایم، هرچند که در حوزه نمایش معتقدم هنوز در رسیدن به نقطه آرمانی فاصله زیادی داریم.
انتهای پیام