افزایش ۳.۲ درصدی ریشه کن کردن بی سوادی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3727428
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

افزایش ۳.۲ درصدی ریشه کن کردن بی سوادی در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از افزایش ۳.۲ درصدی ریشه کن کردن بیسوادی در استان خبر داد و گفت: مدرسه، جعبه سیاه جامعه است و اگر مشکلی در جامعه رخ دهد، باید از مدارس و مراکز اولیه تعلیم و تربیت پیگیر و رفع نقص گردد.

افزایش ۳.۲ درصدی ریشه کن نمودن بی سوادی در آذربایجان غربی

مقصود رزم آرا معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی روسای ادارات سواد آموزی استان آذربایجان غربی که در آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت، در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی، بیان کرد: توانمند سازی روسای ادارات سواد آموزی استان آذربایجان غربی در حوزه های خواندن و نوشتن فرهنگ و نگرش و آداب و رسوم، از محورهای اصلی برگزاری این همایش است.

وی ادامه داد: نهضت سواد آموزی از زمان تاسیس تاکنون به خوبی توانسته به رسالتش در باب ریشه کن کردن بی سوادی جامعه عمل کند.

رزم آرا با اشاره به آمار سازمان سرشماری کشور در حوزه ریشه کنی بی سوادان افزود: در سال ۹۰ شاهد آمار ۸۷.۵ درصد بودیم که، ۹۰.۱ درصد در سرشماری سال ۹۵ به ثبت رسیده که بر این اساس با ۳.۲ درصد افزایش از بین بردن بیسوادی رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده ایم.

وی همچنین بررسی و واکاوی های برنامه هایی که در سال ۹۶ برگزارشده بود را از دیگر بخشهای این همایش عنوان کرد.

معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، مدرسه را جعبه سیاه جامعه ابراز کرد و خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در جامعه رخ دهد، باید از مدارس و مراکز اولیه تعلیم و تربیت پیگیر و رفع نقص گردد.

انتهای پیام

captcha