اختصاص زکات پرداختی هر روستای خراسان‌شمالی به رفع مشکلات نیازمندان همان منطقه
کد خبر: 3730340
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵

اختصاص زکات پرداختی هر روستای خراسان‌شمالی به رفع مشکلات نیازمندان همان منطقه

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری زکات پرداختی روستاییان با اولویت رفع مشکلات نیازمندان و محرومان در بحث درمانی و معیشتی همان منطقه هزینه می‌شود.

اختصاص زکات پرداختی هر روستای خراسان‌شمالی به رفع مشکلات نیازمندان همان منطقه

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت وگو با ایکنا ازخراسان‌شمالی اظهارکرد: روستاییان مؤمن و خدادوست این استان طی چهارماهه امسال سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که این زکات پرداختی با اولویت رفع مشکلات نیازمندان و محرومان در بحث درمانی و معیشتی همان منطقه هزینه می‌شود.
وی ادامه داد:61 درصد از مبالغ زکات باید برای نیاز محرومان در سرفصل‌های مسکن، اشتغال، درمان، جهیزیه، تحصیلی و کمک‌معیشت هزینه و مابقی نیزبه ساخت پروژه های عمرانی همانند راه های بین مزارع، مسجد، حسینیه، کتابخانه،غسالخانه اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه در استان حدود 200 روستا توانایی پرداخت زکات را دارند، افزود: بیش از دو هزار عامل افتخاری در جمع آوری زکات در استان با این نهاد مشارکت می‌کنند.
اهرابی با اشاره به بارندگی‌های مناسب در اردیبهشت‌ماه سال جاری و درنتیجه رونق کشاورزی در این منطقه، بیان کرد: با توجه به بارش رحمت‌های الهی انتظار می‌رود پرداخت زکات توسط کشاورزان و روستاییان طی امسال نسبت به سال‌ گذشته رشد خوبی داشته باشد.
وی بابیان اینکه مردم مؤمن این استان طی سال گذشته هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات واجب پرداخت کردند، پیش‌بینی کرد این رقم امسال به بیش از ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

captcha