موضوع‌ «دفاع مقدس» جزو پرفروش‌ترین عناوین در نمایشگاه‌های کتاب است
کد خبر: 3740058
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

موضوع‌ «دفاع مقدس» جزو پرفروش‌ترین عناوین در نمایشگاه‌های کتاب است

گروه فرهنگی ــ مدیرعامل انتشارات سوره مهر گفت: موضوع انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس جزو ۱۰ عنوان‌های پروفروش نمایشگاه‌های کتاب در سطح کشور هستند.

موضوع‌ «دفاع مقدس» جزو پرفروش‌ترین عناوین، در نمایشگاه‌های کتاب استبه گزارش ایکنا از زنجان، عبدالحمید قره‌داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر شامگاه یکشنبه 28 مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کتاب‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس جزو ۱۰ عنوان‌های پروفروش نمایشگاه‌های کتاب در سطح کشور هستند و استقبال عمومی از این آثار در کشور بالاست که این مورد وظایف ناشران را نیز سنگین‌تر می‌کند.

قره‌داغی با اشاره به اینکه حمایت از تولید آثار با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس کافی نیست، یادآور شد: استقبال یالای مخاطبان از آثار در موضوعات ذکر شده نیازمند حمایت بیشتر مسئولان در این عرصه است.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر به حضور پررنگ نهادهای متولی فرهنگ در بحث نشر که از توان امکاناتی و اعتباراتی برخوردار هستند، تأکید کرد و افزود: باید تولید آثار در این عرصه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره بر اینکه ناشران باید از انتشار آثار حجمی پرهیز کنند و تولید بیشتر آثار کیفی را مد نظر قرار دهند، ابراز کرد: این کار در نهایت منجر به استقبال مخاطبان می‌شود و چنین آثاری در بازار فرهنگی و سبد فرهنگی مردم قرار می‌گیرند.

قره‌داغی فعالیت در عرضه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را قابل قبول توصیف کرد و افزود: با این حال معتقدیم توجه به کیفیت آثار تولید شده یکی از ویژگی‌هایی است که امروز باید به آن توجه جدی داشت و کیفی‌سازی آثار و کیفیت در نشر از برنامه‌های این انتشارات محسوب می‌شود.
 
مدیرعامل انتشارات سوره مهر با اشاره به کمبود اعتیارات فرهنگی ادامه داد: با توجه به نوع فعالیتی که این انتشارات دارد، نیاز به حمایت بیشتر دستگاه‌های فرهنگی دارد تا بتواند رسالت خود را به درستی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 310 عنوان کتاب به‌عنوان کتاب چاپ اول توسط این انتشارات منتشر شد و در کنار آن بیش از 220 عنوان کتاب نیز به تجدید چاپ رسیده که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
انتهای پیام
captcha