ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در روستاها
کد خبر: 3741907
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
حجت‌الاسلام بابایی بیان کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در روستاها

گروه اجتماعی - امام جمعه لوشان گفت: مشکلات موجود در جامعه اسلامی به خاطر دوری و عدم تفکر در آیات قرآن می‌باشد و انتظار می‌رود که دهیاران و شوراهای اسلامی به دنبال ترویج فرهنگ قرآنی در روستاها باشند.

ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در روستاها

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدفرشاد موسوی، بخشدار مرکزی شهرستان رودبار امروز در نشست طرح ملی حفظ قرآن کریم که با حضور امام جمعه لوشان، روسای ادارات و شوراها، دهیاران و مدیران موسسات قرآنی در سالن اجتماعات فرمانداری رودبار برگزار شد، اظهار کرد: دهیاران و شوراهای بخش مرکزی تلاش می‌کنند، فضای مود نیاز برای ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم را در روستاها فراهم گردد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، افزود: حفظ قرآن‌كريم در صورتی كه همراه با توجه، فراگيری معانی و ترجمه آيات قرآن باشد، جامعترين روش انس با قرآن است.

موسوی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح ملی حفظ قرآن کریم تا چشم‌انداز 1404 باید 3.5 میلیون حافظ داشته باشیم. از ديگر آثار قابل توجه حفظ قرآن ايجاد زمينه تدبر و تفكر در آيات قرآن است كه در سخنان مقام معظم رهبری ذكر شده است.

بخشدار مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت‌های دهیاران و شوراهای بخش مرکزی تلاش می‌کنیم سهمی هر چند اندک در ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در سطح شهرستان رودبار داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی اکبر بابایی، امام جمعه لوشان هم در این نشست گفت: قرآن كريم، برترين و بالاترين هديه خداوند به بشر است و حفظ آن يكی از توفيقات بزرگ الهی به حساب می‌آيد كه شامل حال هر كسی نمی‎شود.

وی افزود: قرآن کریم در برگیرنده‌ هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌باشد و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به ‌سوی کمال است.

وی خاطر نشان کرد: قرآن به ‌راهی هدایت می‌کند که ‌مستقیم‌ترین راه‌هاست کسانی که‌ با قرآن مأنوسند به‌کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می‌دهند.

امام جمعه لوشان گفت: قرآن کریم، انسان را به‌ زندگی کردن با معیارهای و ارزش‌های انسانی و اسلام دعوت می‌کند، تمام مشکلات موجود در جامعه اسلامی بخاطر دوری و عدم تفکر در آیات قرآن می‌باشد و انتظار می‌رود که دهیاران و شوراهای اسلامی به دنبال ترویج فرهنگ قرآنی در روستاها باشند.

انتهای پیام

captcha