نیروی انسانی تحصیل‌کرده و سخت‌کوش؛ اساس اقتصاد دانش‌بنیان
کد خبر: 3743188
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

نیروی انسانی تحصیل‌کرده و سخت‌کوش؛ اساس اقتصاد دانش‌بنیان

گروه اجتماعی - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه چیزی که باعث رشد اقتصاد دانش‌بینان می‌‌شود محیط و اکوسیستم است پول نیست؛ افزود: ما برای هر پیشرفنی دنبال پول هستیم و فکر می‌کنیم با پول می‌شود دانش، نوآوری و صنعت و پیشرفت خرید در حالی که پایه اقتصاد دانش‌بنیان نیروی انسانی تحصیل کرده سخت کوش است.

ترویج فرهنگ کارآفرینی موجب ارتقای کشور می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر روز شنبه، دهم شهریورماه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی، گفت: باید برای توسعه و پیشرفت کشور در مسیر تکنولوژی و فناوری حرکت کرد و این مهم با دانش اولیه و تلاش و کوشش ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه موجب ارتقای کشور در تمام بخش‌ها می‌شود.

ما برای هر پیشرفنی دنبال پول هستیم
ستاری افزود: چیزی که باعث رشد اقتصاد دانش‌بینان می‌‌شود محیط و اکوسیستم است پول نیست؛ ما برای هر پیشرفنی دنبال پول هستیم و فکر می‌کنیم با پول می‌شود دانش، نوآوری و صنعت و پیشرفت خرید در حالی که پایه اقتصاد دانش‌بنیان نیروی انسانی تحصیل کرده سخت کوش است.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اذعان کرد: اگر به دنبال توسعه صنعت و دانشگاه هستیم باید بدانیم دانشگاهی که 100 درصد بودجه خود را از دولت دریافت می‌کند هیچگاه پیشرفت نمی‌کند؛ چنین دانشگاهی فقط صنعت و فضای کسب و کار را سرکوب می‌کند؛ چرا که هر قدر دولت بزرگ شود بروکراسی بیشتر است و با چنین سیستمی نمی‌توانیم مقاومت کنیم.

گسترش رویدادهای استارتاپی
وی در ادامه با اشاره به گسترش رویدادهای استارتاپی مختلف خاطرنشان کرد: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان و میلیاردها تراکنش‌های بانکی بدون مشکل از مزایای این رویدادها بوده و سیستم سنتی بانک‌ها و بیمه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید به سمت استارتاپ‌ها بروند.

تغییر فکر و محیط اطراف دانشگاه
ستاری خاطرنشان کرد: ساخت کارخانه‌جات نوآوری در بافت‌های مرده‌ شهر و تغییر فکر و محیط اطراف دانشگاه، مستقر کردن شرکت‌های دانش بنیان در اطراف دانشگاه‌ها الگوگیری از مدل‌های ایجاد شده در پایتخت و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌تواند در موفقیت استان‌ها اثرگذار باشد.
وی متذکر شد: کم کم باید مدرک را در استخدام‌ها حذف کنیم و صرفا به آموزش تا لحظه‌ مرگ توجه کنیم و شهرها نیز در آموزش افراد در آینده بسیار مهم خواهند بود، شهرداری باید به این نتیجه برسد که آینده‌ی شهر در گرو ساخت ساختمان‌های بلند نیست.

 انتهای پیام

captcha