
حجت الاسلام امید سعادتی، مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه استان در گفت و گو با ایکنا از خراسانشمالی اظهار کرد: دوره تثبیتی طلاب ورودی جدید حوزه علمیه استان از نیمه تیرماه سال جاری با حضور 500 طلبه در سطح 16 مدرسه آغاز شد.
وی ادامه داد: افراد دوره تثبیتی را در یک بازه زمانی 40 روزه گذرانده و امتحانات خود را نیز در 10 شهریورماه به پایان رساندند که اسامی قبول شدگان تا اواخر شهریورماه اعلام خواهد دشد.
سعادتی با بیان اینکه ارزیابی میشود امسال 450 نفر از طلاب در قالب ورودی جدید در حوزه علمیه استان جذب شوند، افزود: همه پذیرفته شدگان در ۱۶ مدرسه علمیه شامل ۱۰ مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران جذب و مشغول تحصیل علوم دینی می شوند.
وی با اشاره به اینکه به کلاسهای درس طلاب از مهرماه همزمان با سال تحصیلی جدید شروع میشود، عنوان کرد: در حال حاضر حدود دو هزار نفر در حوزه های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.