شرکت ۳۱۵ نفر از اعضای کانون‌های مساجد در مسابقات قرآنی مدهامتان
کد خبر: 3754891
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
ابدالی‌تکلو اعلام کرد:

شرکت ۳۱۵ نفر از اعضای کانون‌های مساجد در مسابقات قرآنی مدهامتان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: ۳۱۵ نفر از نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های مساجد استان کرمان در مسابقات قرآنی مدها متان شرکت کردند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمد ابدالی‌تکلو، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان دیروز پنج‌شنبه، 19 مهر در جمع خبرنگاران برنامه‌های کارگاه آموزشی مبلغان و مروجان قرآن کریم و مرحله استانی سیزدهمین دوره جشنواره قرآن مدهامتان را تشریح کرد.
وی بیان کرد: گردهمایی ۴۰ نفر از روحانیان مستقر در روستاهای استان برای حضور در کارگاه آموزشی ترویج فعالیت‌های قرآنی در شهر انار برگزار می‌شود.
ابدالی‌تکلو با اشاره به سیاست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برون‌سپاری فعالیت‌ها و تمرکززدایی از مرکز استان درباره مسابقات مدهامتان افزود: امسال مانند سال گذشته انار میزبان این مسابقات است که با توجه به استقبال مسئولان شهرستانی به مدت سه روز برگزار می‌شود.
وی از ثبت‌نام ۳۱۵ نفر از نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های مساجد استان کرمان در مسابقات مدها متان خبر داد وتصریح کرد: شرکت کنندگان در رشته‌های قرائت، حفظ کل، ۲۰ ، ۱۰، پنج و سه جزء، ترتیل، اذان، مکبری، صحت قرائت اذکار نماز با هم رقابت می‌کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان برگزاری کارگاه آموزشی با حضور قاری بین‌المللی و شبی در محضر قرآن در امامزاده صالح انار را از برنامه‌های جنبی جشنواره ذکر و اظهارکرد: مشاور وزیر و دبیر ستادعالی کانون‌های مساجد کشور‌ در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات مدهامتان حضور دارد.
ابدالی‌تکلو بیان کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضا در فعالیت‌های قرآنی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های مساجد استان در قالب ایجاد رقابت سالم از جمله اهداف این مسابقات است.
وی ادامه داد: ترغیب مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن‌مدار از دیگر اهداف این مسابقات است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به بیانات مهم رهبری در جمع روحانیان خراسان شمالی در 19 مهر ماه افزود: این روز بزرگ نشان از عنایت رهبری به کانون‌های مساجد است.
ابدالی‌تکلو جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را از اهداف اصلی تشکیل کانون‌های مساجد برشمرد و گفت: تعداد کانون‌های مساجد در استان کرمان یک‌هزار و ۱۰۰ کانون است که از این تعداد ۶۳۴ کانون مربوط به شمال استان است.
انتهای پیام

captcha