رشد ۱۰ درصدی اعزام زائران گیلانی به مراسم اربعین
کد خبر: 3760271
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
مدیر حج و زیارت گیلان خبر داد:

رشد ۱۰ درصدی اعزام زائران گیلانی به مراسم اربعین

گروه اجتماعی - فعال، از اعزام ۲۲ هزار زائر گیلانی به مراسم اربعین حسینی در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی ثبت نام کنندگان گیلانی مراسم پیاده روی اربعین بودیم.

رشد 10 درصدی اعزام زائران گیلانی به مراسم اربعین

حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه امسال 24 هزار و 163 نفر زائر گیلانی در سامانه سماح ثبت نام کردند، گفت: 54 دفتر خدمات زیارتی ثابت و موقت در استان آماده ثبت نام زائران بودند.

وی با بیان اینکه برای 23 هزار و 816 نفر ویزا صادر شد، تصریح کرد: صدور ویزا برای زائران گیلانی از طریق کنسولگری موقت عراق در رشت صورت گرفت.

مدیر حج و زیارت گیلان، از اعزام 22 هزار زائر گیلانی به مراسم اربعین حسینی در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: امسال شاهد افزایش 10 درصدی ثبت نام کنندگان گیلانی مراسم پیاده روی اربعین بودیم.

این مقام مسئول، با اشاره به اعلام سه نرخ متفاوت برای ویزای اربعین، خاطرنشان کرد: مابه التفاوت هزینه ویزا با توجه به آخرین نرخ به حساب کلیه زائران واریز شده است.

وی با بیان اینکه امسال 12 هزار زائر خارجی از آذربایجان از طریق گیلان در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کردند، متذکر شد: در سال جاری برای یک هزار و 500 نفر خادم حاضر در موکب های گیلان که از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان معرفی شده بودند، ویزا صادر شد.

انتهای پیام

captcha