ارسال ۱۵۳ مقاله به همایش ملی «مبانی وحدت اقوام و مذاهب» در ارومیه
کد خبر: 3762974
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

ارسال ۱۵۳ مقاله به همایش ملی «مبانی وحدت اقوام و مذاهب» در ارومیه

گروه فرهنگی ـ رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه از ارسال ۱۵۳ مقاله برای همایش ملی مبانی گفت‌وگو و راهکارهای عملی وحدت اقوام و مذاهب در ارومیه خبر داد.

ارسال ۱۵۳ مقاله به همایش ملی مبانی گفتگو و راهکارهای عملی وحدت اقوام و مذاهب در ارومیه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سیدمحمد صالحی، رئیس مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه صبح امروز، ۲۰ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: نخستین همایش ملی علمی و پژوهشی با رویکرد مبانی گفت‌وگو و راهکارهای علمی وحدت اقوام و مذاهب، ۲۸ آبان‌ماه سال جاری در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار خواهد شد.
وی افزود: اصل رسالت مرکز ادیان و مذاهب، فعالیت علمی‌پژوهشی در سطح دانشگاهی بوده و مرکز ادیان و مذاهب استان نیز با هدف تبدیل‌ شدن به پژوهشگاه، مجوز جذب دانشجوی خارجی را دریافت کرده است.
صالحی از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و تصریح کرد: محورهای همایش و مقاله‌های ارسالی در حوزه مبانی گفت‌وگو و مؤلفه‌های وحدت وتقریب، آسیب‌شناسی وحدت اقوام ومذاهب، وحدت، نقش فضای مجازی رسانه‌ها در ایجاد گفت‌وگو و تعاملات قومی و مذهبی و رویکرد ادیان الهی به مسئله هویت انسانی است که در این راستا مقاله‌های برتر نیز در مجلات معتبر کشور به چاپ خواهند رسید.
رئیس مرکز مطالعات اقوام وادیان دانشگاه ارومیه بابیان اینکه در دوره کنونی، اخلاق از انحصار مذهب خارج شده است، خاطرنشان کرد: اخلاق الهی و انبیا در جهان گسترش یافته و اخلاق در جهان معاصر، دیگر در انحصار مذهب خاصی نیست.
وی با تأکید بر اینکه آذربایجان‌غربی، از ظرفیت بسیار بزرگی درخصوص تنوع قومیتی، آثارباستانی و ادیان دارد، گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، این تنوع یک فرصت به‌شمار رفته و باید در بحث همگرایی و وحدت ملی ازاین ظرفیت‌ها بهره برد.
انتهای پیام

captcha