پژوهش باید دردی از جامعه را دوا کند
کد خبر: 3766019
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

پژوهش باید دردی از جامعه را دوا کند

گروه اجتماعی - سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه پژوهش و فناوری باید دردی از جامعه و صنعت را حل کند، گفت: علم و فناوری تولید شده در کشور باید با توجه به نیاز جامعه باشد و بتواند حلال مشکلات موجود باشد که به نظر می رسد، با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور در این خصوص آن طور که باید و شاید کمتر مؤثر واقع شده است.

پژوهش دردی از جامعه را حل کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، جواد رحمتی، سرپرست استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در آیین نشست شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری استان، اظهارکرد: در آینده برای اینکه به عنوان یکی از استان توسعه یافته و پیشرفته مطرح باشیم، دانشگاهیان باید یاریگر و کمک رسان سایر دستگاه‌ها و نهادها در حل چالش‌های استان باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرایط موجود کشورمان که دشمنان با ترفندهای مختلف از جمله با تحریم‌های ظالمانه نمی‌خواهند ملت ایران پیشرفت نماید، تصریح کرد: اساتید و پژوهشگران دانشگاهای کشور باید این تحریم را به فرصت تبدیل نماید و از این فرصت پیش آمده با توجه به نیاز جامعه گام های موثری برای اقتدار و سربلنید کشورمان بردارند.

رحمتی، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه تولید علم و فناوری تصریح کرد: امروزه در دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی استان پتانسیل‌های فراوانی در عرصه تولید علم و فناوری وجود دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه پایدار همه جانبه منطقه و به ویژه استان بهره مند شویم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه تولید علم و فناوری از سوی محققان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌ها باید با توجه به نیاز صنعت و جامعه صورت گیرد، تصریح کرد: امروزه تولید علمی در هر کشور و جامعه ای سودمندتر است که بتواند مشکلات و نیاز آن جامعه را حل نماید و برای رفاه و توسعه مردم بکار گرفته شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: دانشگاهیان به عنوان قشر نخبه جامعه باید مطالبه گر رفع چالش‌های جامعه از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی باشند، تا اینکه به کمک همدیگر و با وحدت و همدلی بتوانیم این استان را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز نیز در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت با اشاره به تشریح روند اجرای پژوهش در دانشگاه‌ها گفت: بحث پژوهش به نوعی در دهه 60 میلادی مطرح و بعد از انقلاب در دهه 70 با توجه به مشکلات و نیاز در بخش صنعت و جامعه؛ تولید علم و فناوری در دانشگاه ها به کلی متحول و توسعه یافت.

وی افزود: در کشورمان نیز بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی با توجه به نیاز جامعه و صنعت به طور جدی و به شیوه‌های نوین روز، شروع به تولید مقاله و پژوهش کردند، تا اینکه بتوانند در راستای اقتدار و سربلندی کشورمان در حوزه های مختلف گام های موثری بردارند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود هفته پژوهش را بهانه و فرصت خوبی برای تقدیر و ارج نهادن به تلاش‌های صادقانه محققان و اساتید دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها، شناسایی و شناساندن پژوهشگران برتر به جامعه، توسعه همکاری و ارتباطات بیشتر بین محققان و اساتید، ارایه طرح های پژوهشی و ایده های جدید و ... بیان کرد.

انتهای پیام

captcha