روز دانشجو، نماد استکبارستیزی است
کد خبر: 3770254
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

روز دانشجو، نماد استکبارستیزی است

گروه سیاست و اقتصاد-نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با گرامیداشت روز دانشجو تصریح کرد: نمادهای استکبارستیزی باید در کشور از بین بروند و اساتید حزب‌الهی وظیفه دارند این روز را به عنوان نماد استکبارستیزی برای دانشجویان قرار دهند و اجازه ندهند دشمنان در اهداف خود موفق شوند.

روز دانشجو، نماد استکبارستیزی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز، 16 آذر ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه، با اشاره به اینکه خداوند برای ما سه زندگی دنیوی و برزخی و اخروی را در نظر گرفته است، افزود: از جمله بزرگترین احسان‌های خداوند برای ما این است که در پنج وقت نماز را واجب کرده و اجازه داده تا بنده با خدای خود سحن بگوید و این از بزرگترین نعمت‌های خداوند متعال است.
وی ادامه داد: انسان بخواهد با هرکس در این دنیا سخن بگوید، باید با تعیین وقت قبلی این کار را انجام دهد، ولی خداوند با آن عظمت خود اجازه داده تا بندگانش با او بدون هیچ واسطه‌ای سخن بگویند و کسانی که از این نعمت محروم هستند، خواهند دید که چقدر فضیلت را از دست داده‌اند و پیامبر بزرگوار اسلام نیز فرموده‌اند اولین عملی که در روز قیامت از بنده حساب آن پرسیده خواهد شد، نماز است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می فرماید هر آن چیزی که در سراسر هستی وجود دارد، تسبیح و حمد خداوند را می‌گویند، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام به هیچ امری همچون نماز اهمیت نمی‌دادند و زمانی که وقت نماز می‌رسید، گویی کسی را نمی‌شناختند و به سوی نماز می‌شتافتند و از این رو کسانی که نماز را ترک کرده‌اند، در روز قیامت شرمنده خواهند شد.
امام جمعه ارومیه در ادامه با گرامیداشت روز دانشجو خاطرنشان کرد: نمادهای استکبارستیزی باید در کشور از بین بروند و اساتید حزب‌الهی وظیفه دارند این روز را به عنوان نماد استکبارستیزی برای دانشجویان قرار دهند و اجازه ندهند دشمنان در اهداف خود موفق شوند.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند بخش بزرگی از مشکلات و آلودگی‌های ما به این حقیقت هشداردهنده است که به جایگاه نماز درست پرداخت نکرده‌ایم و از این رو ترویج نماز، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید به آن اهتمام ورزند و اقامه نماز به معنای سرپا نگهداشتن آن است که موجب دوری از فساد در کشور می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه اگر نماز به درستی در جامعه ادا شود، جامعه اصلاح می‌شود، اظهار کرد: مسئولان باید از همگان بیشتر در رابطه با فرهنگ استوار کردن نماز در جامعه تلاش کنند، چرا که تمامی مشکلات جامعه به خاطر دوری از نماز است.
وی افزود: دامن زدن به مسائل قومیتی در کشور، خیانت است و از نشانه‌های خداوند آفرینش آسمانها و زمین بوده و خداوند فرموده است که تفاوت زبانها و رنگ پوستهای شما نشانه‌های من بوده و برای عالمان نشانه است ولی عده‌ای از این مسائل می‌خواهند در راستای اختلاف‌افکنی میان مردم سواستفاده کنند و اگر اتحاد از بین رود، دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.
انتهای پیام

captcha