شبکه‌های اجتماعی؛ مهمترین ابزار تمدن‌سازی
کد خبر: 3771082
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

شبکه‌های اجتماعی؛ مهمترین ابزار تمدن‌سازی

گروه فرهنگی - یک فعال فرهنگی بیان کرد: اگر داعی‌دار تشکیل تمدن اسلامی هستیم، مبلغان این تمدن باید بدانند ابزار رسانه خصوصاً شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار برای تمدن‌سازی است.

شبکه‌های اجتماعی؛ مهمترین ابزار تمدن‌سازی

حجت‌الاسلام علی‌مراد کیانی، فعال فرهنگی در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: امروزه شبکه‌های اجتماعی جای فعالیت احزاب را نه تنها در ایران بلکه در جهان گرفته است.
وی افزود: امروز فرمان هدایت افکار عمومی نه به وسیله احزاب و یا رسانه ملی بلکه از طریق شبکه‌های اجتماعی رقم می‌خورد که رانندگان واقعی آن در آن سوی مرزها بخوبی اتومبیل خود را از راه دور هدایت می‌کنند.
‌کیانی اضافه کرد: این مهم را می‌توان در چهار انتخابات اخیر کشور یعنی ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری،مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی به ویژه در شهرهای بزرگ به خوبی مشاهده کرد.
این فعال فرهنگی ادامه داد: مهمترین ابزار تبلیغاتی و تاثیرگذار در این انتخابات، فضای مجازی بوده است و امروز دشمن به مراتب بهتر از ما از این ابزار استفاده می‌کند.
‌کیانی با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی پدیده‌ای جهانی است، بیان کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و امنیتی و تاثیرگذاری آن منحصر به تنها ایران نیست، بلکه پدیده‌ای جهانی شده است.

مدیریت فضای مجازی ‌
وی ابراز کرد: امروزه ما شاهد تظاهرات گسترده‌ای موسوم به «جلیقه زرد‌ها» در فرانسه هستیم که مدیریت آن به عهده هیچ حزب یا گروه سیاسی نبوده بلکه مدیریت آن در اختیار ساختاری فراتر از احزاب و گروه‌هاست و آن چیزی نیست جز فضای مجازی که امروز یک کشور ابرقدرت را به لبه پرتگاه رسانده است.
این مدرس حوزه اضافه کرد: جلیقه زردهای فرانسه مدعی هستند که رهبری نداشته و تنها با 8 سخنگو مشغول به تظاهرات هستند در صورتی که واقعیت چیز دیگری است و آن هم داشتن مدیریتی است که فراسوی مرزهای فرانسه آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی مدیریت می‌کند.
وی گفت: مقام معظم رهبری در سال‌‌های اخیر چه زیبا فرمودند اين فضا (فضای مجازی) مثل يك رودخانه پر از آب و خروشان است كه می‌آيد و دائماً هم بر آب آن افزوده و خروشان‌تر می‌شود، اگر ما برای اين رودخانه تدبير كنيم و برنامه داشته باشيم، زه‌كشی كنيم و اين رودخانه را هدايت كنيم تا به سد بريزد می‌شود «فرصت»، اگر رهايش كنيم و برنامه‌ای برای آن نداشته باشيم، می‌شود يك «تهديد».
‌کیانی ادامه داد: امروز جریان‌های انقلابی، حوزه‌های علمیه،مراکز فرهنگی و علمی باید با تدابیر لازم این فضا را مدیریت کرده و در این عرصه سنگ تمام گذاشته و از لایه دفاعی و پدافندی خارج و وارد عرصه آفندی و تهاجمی شوند و از این طریق مدیریت فرهنگی را عهده دار شوند
این فعال سیاسی گفت: اگر داعی دار تشکیل تمدن اسلامی هستیم،مبلغین این تمدن باید در این عرصه حقایق اسلام را به جامعه بشریت برسانند و بدانند ابزار رسانه خصوصا شبکه‌های اجتماعی مهمترین ابزار رسا برای تمدن‌سازی است.
انتهای پیام

captcha