باز کردن قفل مشکلات خراسان‌جنوبی در گرو معطوف کردن نگاه ملی است
کد خبر: 3777292
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

باز کردن قفل مشکلات خراسان‌جنوبی در گرو معطوف کردن نگاه ملی است

گروه اجتماعی ـ استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای حل مشکلات و باز کردن قفلی که بر استان زده شده باید توجه ملی را به خراسان‌جنوبی جلب کنیم، گفت: توسعه استان در گرو انسجام استانی و نگاه ملی است.

باز کردن قفل مشکلات خراسان‌جنوبی در گرو معطوف کردن نگاه ملی به استان است

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی شب گذشته 9 دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند و اکنون استراتژی دشمن ایجاد نارضایتی بین مردم است تا آنان را مقابل نظام قرار دهد.
وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی استانی برخوردار از مواهب الهی و محروم از توجه و نگاه ملی است، افزود: عقب ماندگی‌هایی به خصوص در حوزه زیر ساخت‌ها در استان وجود دارد که باید دلایل توجیهی و منطقی برای اجرای زیرساخت‌ها و گرفتن اعتبارات ملی را فراهم کنیم.
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عقب‌ماندگی در مناطق حاشیه نشین و روستاها زیاد است، اظهار کرد: نباید توزیع امکانات به گونه‌ای باشد که یک منطقه محروم را محروم‌تر کرده و امکانات را به مناطق برخوردار ببریم.
معتمدیان با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم سهم استان از بودجه ملی را بالا ببریم، بیان کرد: پروژه راه‌آهن خراسان‌جنوبی در حد تیتر زنی مطبوعات و وعده‌ها باقی مانده است.
وی ادامه داد: برای حل مشکلات و باز کردن قفلی که بر استان زده شده باید توجه ملی را به خراسان‌جنوبی جلب کنیم.
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اصول اخلاقی و اسلامی باید در استان رعایت شود، افزود: مدیران باید پشت میز نشینی را رها کنند و حمایت‌های آنان نباید تنها روی کاغذ باشد.
معتمدیان با بیان اینکه نیروی انسانی متعهد و کارآمد از سرمایه‌های اصلی استان است، گفت: کادرسازی برای ماندگاری مدیران موفق و استفاده از ظرفیت‌های بومی در دستور کار برنامه‌ها است.
وی پرداختن به مسائل حاشیه‌ای را در استان نگران کننده دانست و گفت: باید همدلی و انسجام داشته و هیچ دغدغه‌ای جز توسعه همه جانبه استان نداشته باشیم.
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در کارشناس محوری طرح‌ها و پروژه‌های استان ضعیف عمل شده است، افزود: توسعه استان در گرو انسجام استانی و نگاه ملی است.
معتمدیان با اشاره به اینکه در معرفی پتانسیل‌های استان کوتاهی شده است، اظهار کرد: خراسان جنوبی چهارمین استان کشور از لحاظ دارا بودن معادن است که باید به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار برای استفاده از این ظرفیت باشیم.

از فرصت مرز بهره ببریم
وی با اشاره به اینکه باید حجم واردات کالا از مرزهای استان افزایش یابد، خاطرنشان کرد: مرزها برای ما فرصت است که اگر رها شود تبدیل به تهدید خواهد شد.
استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۹ قلم کالا شناسایی شده که باید مجوز واردات آن را از مرز استان بگیریم، افزود: تکمیل جاده ماهیرود به فراه از پروژه‌های مهم استان است که اکنون این پروژه با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل شده اما ردیف اعتباری ۹ میلیاردی برای پروژه را گرفته‌ایم و باید این پروژه را فعال کنیم.

اولویت‌ها را درست ببینیم
معتمدیان با بیان اینکه آبرسانی به ۴۸۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر انجام می‌شود، اظهار کرد: گاهی اولویت‌ها اشتباه گرفته می‌شود به طوری که دیده می‌شود که در یک روستا مردم آب خوردن ندارند و ما هزینه میلیاردی برای گاز کشی انجام داده‌ایم.
وی با بیان اینکه اکنون مدیریت پیمانکاری در استان حاکم است، گفت: توسعه نیازمند بودجه است و مدیران باید سهم استان را از بودجه ملی با چانه زنی و دعوت از مسئولان ملی به استان و دیدن مشکلات استان بگیرند.
استاندار خراسان‌جنوبی بیان اینکه یکی دیگر از آسیب‌هایی که در مناطق محروم وجود دارد فرصت سوزی است که باید جلوی آن را گرفت، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آسیب‌های مناطق محروم، کم بودن جمعیت این مناطق است.
معتمدیان ادامه داد: توزیع بودجه بر اساس قانون بر مبنای جمعیت است و نمی‌توانیم قانون را عوض کنیم اما باید به دنبال راهکار جدید برای جذب اعتبارات باشیم.
وی بیان کرد: معیشت مردم مظلوم مناطق مرزی به بازارچه‌ها گره زده شده است اما اکنون شاهد هستیم روز به روز این مناطق در حال تخلیه هستند و بازارچه‌ها به صورت یک طرفه از سوی کشور همسایه تعطیل شده است.
استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: به‌دنبال تغییر اولویت‌ها نیستیم و نباید با عینک بدبینی به تمام مسائل نگریست.
انتهای پیام

captcha