اهدای زندگی به ۳۷ بیمار نیازمند عضو در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3777939
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

اهدای زندگی به ۳۷ بیمار نیازمند عضو در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - مسئول فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: طی ۹ ماه گذشته از سال، اعضای ۹ بیمار مرگ مغزی در استان به ۳۷ بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.

اهدای زندگی به 37 بیمار نیازمند عضو درخراسان‌شمالی

مهری فرشاد، مسئول فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: تشخیص مرگ مغزی با معاینه پزشک معالج انجام می شود و بعد از تائید پزشک معالج یک تیم چهارنفره متشکل از متخصص اعصاب، متخصص جراح اعصاب، متخصص بیهوشی و متخصص داخلی مراحل تایید را انجام و پس از آن توسط نماینده پزشک قانونی یا نماینده دادستان تائید نهایی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: دریافت رضایت از خانواده فرد دچار مرگ مغزی یکی از سخت ترین مراحل اهدای عضو می باشد و با وجود اینکه فرهنگ سازی گسترده ای در زمینه غیرقابل برگشت بودن بیمار مرگ مغزی انجام شده اما هنوز بسیاری از خانواده ها امید و اصرار به بازگشت عزیز خود دارند.
فرشاد با بیان اینکه داشتن کارت اهداء فاکتوری ضروری برای اهداء عضو نیست و رضایت خانواده لازمه اهداء عضو است، یادآورشد: در بیمارمرگ مغزی شانس برگشت به زندگی وجود ندارد و خانواده ها با رضایت دادن جهت اهداء عضو می‌توانند زندگی را به چندین بیمار دیگر که سال ها درگیر رنج بیماری و منتظر پیوند هستند هدیه دهند و اجر این اقدام خدا پسندانه غیر قابل تصور است.
انتهای پیام

captcha