اعلام آمادگی جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی برای کشت و فرآوری گیاهان دارویی
کد خبر: 3784539
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

اعلام آمادگی جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی برای کشت و فرآوری گیاهان دارویی

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی از اعلام آمادگی این نهاد برای کشت و فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان راز و جرگلان خبر داد.

اعلام آمادگی جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی برای کشت و فرآوری گیاهان داروییبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، رضا شاهین‌فر، رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به نشست اخیر با فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر راز و جرگلان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های شهرستان، ظرفیت خوبی برای گسترش خدمات و برنامه ها و پروژه های جهاددانشگاهی در این منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف بویژه در زمینه های گیاهان دارویی، مشاغل خانگی و ارائه خدمات درمانی گفت: برای گسترش این برنامه‌ها به شهرستان راز و جرگلان توافقاتی انجام شده است.

وی گفت: استقبال فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر راز و جرگلان موجب شده برنامه‌های پیش بینی شده با سرعت بیشتر در شهرستان به انجام برسد به گونه‌ای که مقرر شد در روزهای آینده همایش آموزشی و ترویجی گیاهان دارویی در شهرستان برگزار شود.

وی افزود: همچنین اعلام شده کشاورزانی که علاقه مند به ورود به حوزه کشت و فرآوری گیاهان دارویی در این شهرستان هستند مشخصات زمین و آنالیز خاک و آب اراضی خود را جهت تعیین نوع کشت این گیاهان به جهاددانشگاهی ارائه دهند تا در صورت آماده شدن شرایط مناسب در این خصوص اقدام لازم صورت گیرد.

در این سفر همچنین ضمن نشست با فرماندار راز و جرگلان و جمعی از اهالی علاقه‌مند به حوزه گیاهان دارویی از چندین زمین بخش خصوصی و کارگاه فرآوری مرتبط با گیاهان دارویی بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha