اشک‌هایی که از سر شوق جاری می‌شود/ وقتی که دل خندید
کد خبر: 3786305
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

اشک‌هایی که از سر شوق جاری می‌شود/ وقتی که دل خندید

گروه اجتماعی ــ شادی نعمتی خدادادی است که وقتی به فردی می‌بخشی محبت خدا تمام زندگی‌ات را دربرمی‌گیرد. به راستی مراکز نیکوکاری یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است که با کمک و یاری خیران می‌تواند انسان‌ها را از اوج ناامیدی به لذت زندگی برساند.

اشک‌هایی که از سر شوق جاری می‌شود، دل‌هایی که می‌خندددوخواهر دوقلو، به نام‌های سارا و سعیده 12 سالشان است، تا به حال هیچ لباس نویی نداشته‌اند که با آن بیرون بروند، مادر می‌گوید هرکجا برای نظافت می‌رفتم، لباسی به من می‌دادند و من هم آنها را به زور تن دخترها می‌کردم، لباس‌های تنشان یکی گشاد است و یکی تنگ، مدرسه که می‌روند لباس فرمی را می‌پوشند که خیریه برایشان تهیه کرده، حال به کمک خیریه کلاس قرآن ثبت‌نام کرده‌اند و برخلاف اینکه باید با اشتیاق آماده رفتن به کلاس مورد علاقه‌شان باشند، بهانه لباس می‌گیرند.

سارا می‌گفت: مادر من با لباس نارنجی گشاد به کلاس قرآن بروم؟ سعیده می‌پرسید مادر مطمئنی این لباسی که برایم از منزل فلانی آورده‌ای مناسب یک دختر 12 ساله است؟ مادر سارا و سعیده، در اوج کلافگی و درماندگی به مسئولان خیریه مراجعه کرد و در کمال ناباوری ظرف 10 دقیقه هزینه خرید دو عدد مانتو نو توسط یکی از خیرین تقبل و ظرف 45 دقیقه بعد دختران در مغازه پوشاک بین لباس‌های نو با چشمانی غرق شعف مشغول انتخاب مانتو بودند.


پسر مستأصل و نگران به یکی از ادارات بزرگ شهر مراجعه کرده، در اتاق معاونت نشسته است، دستانش را به هم می‌مالد و دائماً عرق‌های پیشانیش را پاک می‌کند، چندی است پدرش نیاز به عمل قلب داشته و به دلیل نداشتن هزینه، عمل را به تعویق انداخته‌اند.


اکنون پس از تلاش‌های بسیار پدر در بیمارستان است، عمل موفقیت آمیز بوده و حال باید پسر همچون تمامی پسرهایی که پدرشان عمر دوباره گرفته‌اند بلند بلند بخندد اما تمام چهره‌اش نگران است، برای دریافت راهنمایی و گرفتن کمک آمده، با مسئولان خیریه تماس گرفته می‌شود، مبلغی برای ترخیص بیمار لازم است، اهالی خیریه طبق روال همیشگی تماس گرفته و با مددکار صحبت می‌کنند، تمامی هزینه باقیمانده توسط خیریه پرداخت و پدر ترخیص می‌شود، گوشی خیریه زنگ می‌خورد.... واضح نمی‌شنویم چه می‌گوید... یک صدای لرزان اما شادی بخش و گریه ....الو ... خانم پدرم راهی خانه شد... خیر از زندگیتان ببینید... مثل یک معجزه ظرف نیم ساعت امیدم از صفر به صد رسید... امیدوارم که هیچ وقت مریض نشوید ... نمی‌تواند خداحافظی کند... گریه می‌کند و صدایش قطع می‌شود...

مادری دیگر برای تأمین جهیزیه دخترش مانده، تنهاست و همسرش سالهاست از کار افتاده، دوست ندارد دخترش بدون لباس‌های نو و وسایل خوب خانه پدری‌اش را ترک کند، با نگرانی از صبح تا شب کار می‌کند اما نمی‌تواند وسایلی برای دخترش تهیه کند... احساس بی‌پناهی می‌کند اما خدا را فراموش نمی‌کند. مستأصل و نگران است تا اینکه او را به خیریه معرفی می‌کنند.... در کمال تعجب خیری لباس‌ عروس و چند خیر دیگر وسایل جهیزیه را تهیه می‌کنند. وای مگر می‌شود دختر من با این وسایل به خانه بخت برود. پیامکی به مدیر مجمع خیریه می‌دهد و می‌نویسد تا الان هیچ وقت دخترم را به این خوشحالی ندیده‌ام، به خیران بگویید امیدوارم خدا برایشان جبران کند....

اینها تنها بخشی از صدها اتفاقی است که روزانه در مجمع خیریه بنی‌هاشم(ع) می‌افتد، انسان‌هایی که با تمام ناامیدی خود درب خیریه را می‌زنند و پس از مدتی درب‌های شادی به روی زندگیشان باز می‌شود. انسان‌هایی که تنها به همت انسان‌های دیگر نیاز دارند و تنها یک قلب مهربان می‌تواند آنان را از اوج ناامیدی به لذت زندگی برساند.

 

طرحی برای شادی دل‌ها در عید 
محمدحسین فروتنی، نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: عید نوروز نزدیک است و افراد نیازمند چشم انتظار کمک‌های ما هستند. برای دومین سال بسته عیدانه به مبلغ هر بسته 120 هزار تومن توسط خیران تهیه و به نیازمندان اهدا می‌شود.

نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند بیان کرد: هر بسته شامل؛ 10 کیلو برنج، 2 کیلو آجیل، یک کیلو شکلات، 2 کیلو شیرینی خانگی و برای هر نفر از اعضاء خانواده یک لباس نو است.

فروتنی با بیان اینکه امیدواریم با این کار شادی مهمان عید تمام خانه‌ها شود، اظهار کرد: در این راه پر ثواب و پر اجر و برای بازتاب و تبلیغ این مهم نیاز به بهره‌گیری از جراید، صدا و سیما، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها داریم چرا که معتقد هستیم رسانه و تلویزیون به ‌عنوان رسانه ملی باید فرهنگ برپایی افطاری ساده را ترویج دهد.

برآورده کردن حاجات؛ ضامنی برای برآوده شدن حاجات
رقیه احمدی، مدیر عامل مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: گرفتن دست نیازمندان و مهربانی کردن با آنان نشانگر ارادت مردم فهیم و نیکوکار شهرستان بیرجند است.

وی ادامه داد: کشیدن دست نوازش بر سر یتیم و نیازمندان شهر و برآورده کردن حاجات آن‌ها ضامنی برای برآوده شدن حاجات و نرم شدن دل‌های خود ما است.

مدیرعامل مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند بیان کرد: در کشور مراکز دولتی و نیکوکاری زیادی هستند که با کمک خیرین به ایتام رسیدگی می‌کنند، اما با توجه به اهمیت رسیدگی کامل به این افراد، باز هم این کمک‌ها ناکافی است و شاهد این هستیم که آن‌ها نه تنها غم بی‌پدری و یتیمی را بلکه غم‌های مادی و گاهاً روانی را نیز تجربه و تحمل می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه عید نوروز در راه است و کودکانی هستند که حتی یک دست لباس نو ندارند، افزود: خیران می‌توانند در شادی کودکان در طرح کمپین جمع‌آوری لباس ویژه عید نوروز سهیم باشند و برای تحویل لباس‌ها به  دفتر موسسه خیریه قمربنی هاشم(ع) بیرجند واقع در سجادشهر، نبش امامت 45 مراجعه کنند.

مدیر عامل مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند یادآور شد: همچنین افراد نیکوکار می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به شماره حساب ۵۸۹۲۱۰۱۲۱۷۱۳۰۲۳۲ نزد بانک سپه واریز کنند.

به راستی که مراکز نیکوکاری این چنین یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است که با کمک و یاری خیران می‌تواند به اهداف خود جامه عمل بپوشاند و شادی نعمتی خدادادی است که وقتی به فردی می‌بخشی محبت خداوندی تمام زندگی‌ات را دربرمی‌گیرد.

گزارش از زهرا حمیدی
انتهای پیام

 

 

 

captcha