اپلیکیشن و کتاب شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری رونمایی شد
کد خبر: 3793073
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

اپلیکیشن و کتاب شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

گروه فرهنگی ــ در دومین کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری از اپلیکیشن «مشق پرواز» و کتاب « در کوی نیکنامی» با حضور محمدحسین رجبی‌دوانی، مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) و جمعی از مسئولان استان رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سعید صفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، شب گذشته، پنج اسفندماه در دومین کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، گفت: کاری که شهدای دانشجو چه در عرصه علمی و چه در جبهه مقاومت کردند امروز مایه اقتدار نظام اسلامی هستند.
وی با اشاره به اینکه امروز خانواده‌های شهدا مایه آرامش و اطمینان این نظام و مردم هستند، افزود: دشمنان در ابتدای انقلاب و در سال‌های دفاع مقدس مانند امروز مشکلات بسیاری برای ما ایجاد کردند اما همه آن‌ها را پشت سر گذاشتیم و مشکلات کنونی را نیز رفع خواهیم کرد.
سعید کریمی، رئیس دانشگاه شهرکرد نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره 72 شهید دانشجوی استان، گفت: دومین کنگره شهدای استان با مشارکت چندین دستگاه و همه دانشگاه‌های استان برگزار شد.
وی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ شهادت، تشویق دانشجویان به مطالعه وصیت‌نامه شهدا، معرفی شهدا به‌عنوان بهترین الگوهای دانشجویان و تجلیل از خانواده‌های شهدای دانشجو استان را از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.
مرتضی کریمی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان، نیز در ادامه این کنگره، با اشاره به برگزاری 18 یادواره شهید دانشجویی از اولین کنگره شهدای دانشجوی استان در سال 94 تاکنون، گفت: این کنگره با مشارکت تمام دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج دانشجویی استان برگزار شد.
وی دانشگاه‌های استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، مجموعه بسیج دانشجویی، سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان، صدا و سیمای مرکز استان و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را از اعضای ستاد برگزاری این کنگره برشمرد.
کریمی با اشاره به تشکیل شش جلسه هماهنگی از تیرماه سال جاری برای برپایی این کنگره، اظهار کرد: با بررسی انجام شده 70 شهید دانشجوی دفاع مقدس و 2 شهید دانشجوی مدافع حرم در استان شناسایی شدند.
دبیر دومین کنگره شهدای دانشجوی استان با اشاره به اپلیکیشن شهدای دانشجوی استان با عنوان «مشق پرواز»، اطلاعات و وصیت‌نامه شهدا، زندگی‌نامه و عکس شهدا را از ویژگی‌های این اپلیکیشن خواند.
وی فراخوان آثار هنری دانشجویان برای طراحی بنر، پوستر و تیزر کنگره، فضاسازی شهری و دیدار و دعوت از خانواده‌های شهدا را از برنامه‌های جنبی دومین کنگره شهدای دانشجوی استان دانست.
انتهای پیام

captcha