نبود مرکز قرآنی و رنجی که قرآنیان می‌برند
کد خبر: 3795961
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
دغدغه‌های یک حافظ جوان؛

نبود مرکز قرآنی و رنجی که قرآنیان می‌برند

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک حافظ قرآن گفت: از مسئولان انتظار دارم به مراکز قرآنی توجه بیشتری کنند به خصوص شهر اسفدن که هیچ مرکزی برای فعالیت قرآنی ندارد و علاقمندان به این رشته‌ها مجبورند به شهرهای دیگر رفته و سختی‌ها و دوری از خانواده را تحمل کنند.

نبود مرکز قرآنی و رنجی که قرآنیان می‌برندجوانی به عنوان بهار زندگی هر شخص، نقش مهمی در سراسر زندگی آدمی دارد. فصلی که اگر به آن توجه نشود، آثار زیانبارش را حتی در دوران پیری به انسان می‌نمایاند. جوان باید از سرمایه جوانی خود بهره برده، نیروی جوانیش را به‌کار گرفته و در راه خداشناسی قدم بردارد. بی‌تردید این معرفت و شناختی که نسبت به خداوند در زمان جوانی پدید می‌آید، به‌سادگی رنگ نخواهد باخت.
با دختر جوانی آشنا شدم که بر خلاف بسیاری از دختران هم سن و سالش راهی را انتخاب کرده که شاید سخت باشد اما این راه را تا پایان ادامه داده و قصد دارد تا پایان عمر نیز این راه را بپیماید، آری او حافظ قرآن است و سعی کرده سال‌های جوانی‌اش را در کنار این منبع نور که چراغ زندگانی‌اش شده بگذراند.
او اکنون در دارالقرآن صدیقه طاهره قاین مربی حفظ قرآن است و افراد بسیاری را به این راه دعوت می‌کند، راهی که سال‌هاست آن را پیموده است.
معرفت به خداوند در پناه قرآن
میترا گلی، حافظ قرآنی که زاده شهر اسفدن است، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: متولد سال ۷۱ هستم و بعد از اتمام دانشگاه شروع به حفظ قرآن در تربیت مدرس قاین کردم.
وی افزود: تا سال ۹۶ توانستم هشت حفظ قرآن را حفظ کنم اما در ۳۱ تیر ۹۶ دوره حفظ فشرده را رفتم و طی پنج ماه و نیم ۲۲ جزء را حفظ کردم.
این حافظ قرآن با بیان اینکه انگیزه من از حفظ قرآن معرفت و شناخت نسبت به خود و رابطه بیشتر با خداوند بود، تصریح کرد: خانواده به خصوص خواهرم نقش به سزایی در این امر داشت و در این فرصت تکرار نشدنی باعث شد راهی را برای زندگی انتخاب کنم که به آن مطمئن باشم و از همه سرمایه‌هایی که خدا به من داده به خوبی بهره‌مند شوم و به هدف برتر دست یابم.
گلی ادامه داد: تاکنون در مسابقات قرآنی شرکت نکردم و تنها وقتم را صرف آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کردم که خوشبختانه در آزمون کتبی قبول شدم.
وی افزود: با توجه به اینکه بهتر است حفظ قرآن را از جزء 30 شروع کنیم اما من حفظ قرآن را از جزء یک شروع کردم و آیات بزرگ را حفظ می‌کردم بنابراین حفظ آیات کوچک برایم سخت نبود.
توکلی که مانع ناامیدی در زندگی‌ام شد
این حافظ قرآن بیان کرد: حفظ قرآن باعث شد برای انجام هرکاری الگویی را انتخاب کنم که بیشترین هماهنگی را برای دستیابی به قرب الهی داشته باشد و با توکل بر او هیچ گونه سستی و ناامیدی به خودم راه ندهم و قدردان نعمت‌های او باشم، همچنین به تقدیری که خداوند برایم رقم زده است، راضی باشم.
گلی تصریح کرد: افرادی دوست دارند قرآن حفظ کنند باید بدانند وقتی وارد این عرصه می‌شوند مطمئن باشند با خواندن هر آیه از قرآن، خدا در سرتاسر زندگی شان حضور دارد و حفظ قرآن که بهترین مناجات با خداست استوار کننده زندگیشان خواهد بود.
آرزوهای روشن
وی تصریح کرد: از مسئولان انتظار دارم به مراکز قرآنی توجه بیشتری کنند به خصوص شهر اسفدن که هیچ مرکزی برای فعالیت قرآنی( روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ) ندارد و علاقمندان به این رشته‌ها مجبورند به شهرهای دیگر رفته و سختی‌ها و دوری از خانواده را تحمل کنند.
این حافظ قرآن با بیان اینکه آرزو دارم تنها حافظ قرآن نباشم، بلکه عمل کننده به قرآن و حافظ با بصیرت و معرفتی باشم، تصریح کرد: همچنین آرزو دارم با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشم.
عمل‌کننده آیات قرآن باشیم
گلی از تاثیرگذارترین آیه‌ها در زندگی‌اش گفت و ادامه داد: تمام آیات قرآن سرلوحه لحظه‌های زندگی ما هستند اما آیه ۲۵۰ سوره بقره که می‌فرماید: «و هنگامى كه با جالوت و سپاهيانش روبرو شدند گفتند پروردگارا بر دلهاى ما شكيبايى فرو ريز و گام‌هاى ما را استوار دار و ما را بر گروه كافران پيروز فرماى» تاثیر بسزایی در صبر انسان در لحظات سختی زندگی دارد.
وی یادآور شد: امیدوارم حافظان قرآن پرچمدار بصیرت‌افزایی و ولایتمداری در تمامی عرصه‌ها باشند تا در آینده نزدیک کشوری قرآنی داشته باشیم و دستاوردهای آن را به تمام نقاط جهان معرفی کنیم.
او جوانی است که مانند تمام جوانان دیگر در میان تهاجمات فرهنگی دشمن قرار دارد اما در میان این جنگ نرم سلاحی را در دست گرفته است که تمام زندگی‌اش را تضمین کرده و لحظات عمرش را به نور خدا روشن می‌گرداند، دستاویزی که راه نجات را به او نشان داده و برکت را بر زندگی‌اش نشانده است.

او به عنوان یک جوان قرآنی، دغدغه‌ها و ایده‌هایی دارد که باید به آن توجه کرد چرا که این ایده‌ها قطعا راهگشا خواهد بود و بسیاری از مشکلات را کاهش خواهد داد.

زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی
انتهای پیام

captcha