حمایت‌های مجلس از فعالیت‌های قرآنی در سال 97
کد خبر: 3801326
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
حجت‌الاسلام پژمانفر بیان کرد:

حمایت‌های مجلس از فعالیت‌های قرآنی در سال 97

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در مراسم دیدار نوروزی جامعه قرآنی به تشریح گوشه‌ای از فعالیت‌ها و حمایت‌های این فراکسیون و همچنین مجلس شواری اسلامی برای ارتقاء فعالیت‌های قرآنی در سال گذشته پرداخت.

حمایت‌های مجلس از فعالیت‌های قرآنی در سال 97

به گزارش ایکنا؛ دیدار نوروزی جامعه قرآنی کشور بعدازظهر امروز 17 فروردین‌ماه با حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، جمعی از مدیران این نهاد و جمع کثیری از مدیران، فعالان و پیشکسوتان قرآنی در سالن کنفرانس خبرگزاری قرآن برگزار شد.
صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی بخش دیگری از برنامه‌های این جلسه بود.
پژمانفر در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به انتظاری که از حاکمیت در جهت استقرار برنامه‌های قرآنی می‌رود، گفت: از حاکمیت انتظار می‌رود در جهت استقرار روح قرآن در جامعه تلاش کند و این موضوع را در اولویت اساسی خود قرار دهد. اقتضای این موضوع بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است که در جامعه دارد؛ خصوصاً با توجه به تکالیف یا چشم‌اندازی که در حوزه قرآنی در کشور در ارتباط با موضوعات مختلف دارد، سعی شده است در این دوره مجلس شورای اسلامی مقداری به این فضا کمک کنیم تا اتفاقاتی در این مسیر رخ دهد.
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی به جلساتی که سال گذشته با برخی وزرا داشته است، اشاره و اظهار کرد: در جلسه‌ای که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم، نگرانی مشترک بین خودمان از وضعیت غیر قابل دفاع دانش‌آموزان در روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را اعلام کردیم.
وی با اشاره به اینکه قابل دفاع نیست که حتی یک درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی در روخوانی و روان‌خوانی مهارت لازم را نداشته باشند، گفت: چنین موضوعی زیبنده جامعه اسلامی نخواهد بود. بر همین اساس با وزیر آموزش و پرورش توافق شد تا از سال تحصیلی آینده با کمک مجموعه‌های قرآنی در کنار بحث‌های آموزشی، گواهی توانمندی همین حداقل را برای دانش‌آموزان داشته باشیم. یعنی هیچ دانش‌آموزی فارغ‌التحصیل نشود، مگر اینکه از یک مجموعه تخصصی در این موضوع گواهینامه داشته باشد.
پژمانفر همچنین به برگزاری جلساتی با وزیر کار نیز اشاره و اظهار کرد: با وزیر کار هم صحبت شده است تا همه مجموعه‌های کارگری در این قالب تکلیف داشته باشند و با سازمان امور اداری و استخدامی نیز قرارهایی گذاشته شده است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری جلساتی با وزیر علوم نیز اشاره کرد و گفت: با وزیر علوم هم در رابطه با بحث مفاهیم قرآن کریم تفاهم‌هایی صورت گرفته است. در واقع تفاهم شده است تا اگر مانعی نباشد، با همان اعتبارات خودشان و بدون اینکه بحثی مطرح شود تا ردیف جدیدی داده شود، این کار در کشور صورت بگیرد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاید برخی چنین موضوعاتی را دارای اهمیت چندانی ندانند، بیان کرد: از همه دوستانی که در این جلسه حضور دارند، درخواست دارم ما را کمک کنند.
پژمانفر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اعتبارات قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص اعتبارات هم کش و قوس دائمی وجود داشته است. اعتبارات قرآنی سال قبل 100 میلیارد بود و امسال به 27 میلیارد تومان تقلیل یافت، با این وجود و پس از رایزنی به 100 میلیارد تومان افزایش یافت. تنها افزایشی که در حوزه مسائل فرهنگی داشته‌ایم، همین ردیف قرآنی بوده است. جای جدول پرداخت‌ها نیز بهتر شده است و انتظار می‌رود وضعیت بهتر باشد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه با این عددها و رقم‌ها تحقق پیدا نمی‌کند، مگر این‌که کاری جهادی و بزرگ صورت بگیرد، گفت: این موضوع کار مجموعه میزبان است که با تشکیل چنین جمع‌هایی تصمیم‌های بزرگی برای کشور اتخاذ شود.
پژمانفر در پایان به بحث استان‌های سیل‌زده نیز اشاره و اظهار کرد: من خودم در ارتباط با موضوع سیل حضور داشتم، آن چیزی که دولت و مجموعه‌های تابعه می‌آوردند، در مقابل همتی که مردم داشتند و تلاش آنها و تأثیرات روحی و روانی حمایت‌های مردمی قابل مقایسه نبود. اگر ما بخواهیم مشکل قرآن در جامعه برطرف شود، باید مجموعه‌هایی که وابستگی به اعتبارات دولتی ندارند، فعال شوند و مردم با انگیزه‌های شخصی خودشان در ارتباط با این موضوع اقداماتی را داشته باشند.

انتهای پیام 

captcha