خرافه‌زدایی از دین مهم‌ترین دستاورد شهید مطهری است
کد خبر: 3808197
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

خرافه‌زدایی از دین مهم‌ترین دستاورد شهید مطهری است

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: خرافه زدایی از دین و بیان زیبا، جامع و به‌روز معارف اسلامی در جامعه با قلم روان و زبان شفاف از جمله مهم‌ترین اقدامات شهید مطهری بود.

خرافه‌زدایی از دین مهم‌ترین دستاوردهای شهید مطهری است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان امروز در جمع مسؤولان آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن روز معلم برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مطهری، اظهار کرد: حیات و ممات شهید مطهری انسان‌ساز بود، زیرا هم قبل از شهادت انسان‌سازی می‌کرد و هم بعد از شهادت نوشته‌های او و تأیید امام راحل در مورد مکتوبات این شهید بزرگوار جریان فکری زیربنایی نظام جمهوری اسلامی را راه‌اندازی کرد.
وی با بیان اینکه شهید مطهری مطهر اندیشه‌ها بود، افزود: شهید مطهری هم ناظر به زمان خود بود و نیاز زمان را درک می‌کرد و شبهات را پاسخ می‌داد و هم نوشته‌های این شهید استاندارد بود؛ یعنی چیزی کم و زیاد نداشت و به هر بحثی که وارد می‌شد پهلوان گونه وارد می‌شد.
یعقوبی ادامه داد: شهید مطهری حتی وقتی می‌خواست مارکسیست را زیر سؤال ببرد ابتدا سخنان مارکسیست‌ها را جامع و کامل بیان می‌کرد و سپس به نقد آن می‌پرداخت؛ یعنی هم در شبهه شناسی و هم در پاسخ به شبهات پهلوان و قهرمان بود.
وی با اشاره به اینکه شخصیت و تفکر شهید مطهری اساس نظام جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: اساس قانون اساسی و نهادهایی که داریم به تفکر ناب شهید مطهری بازمی‌گردد، زیرا این شهید بزرگوار بذر معارف و اسلام ناب را در نوشته‌های خود گسترد.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی با بیان اینکه کتاب‌های شهید مطهری در زمره بهترین، سالم‌ترین و کامل‌ترین کتاب‌های موجود هستند، افزود: این شهید به قله بلند فقاهت، قله بلند عرفان و قله بلند مسائل اجتماعی و فرهنگی دست یافته بود.
وی خاطرنشان کرد: هنوز هم کسی خلأ وجود شهید مطهری را با این جامعیت پر نکرده است و امروز در جامعیت کسی را مانند شهید مطهری نداریم؛ زیرا این معلم بزرگ قدرت بیان و بنان را با هم داشت.
یعقوبی با بیان اینکه دو اقدام مهم شهید مطهری پیراستن و آراستن بود، گفت: این شهید بزرگوار شبهات و علف‌های هرز را وجین کرده و پیرایش می‌کرد و از سوی دیگر دین را به زیبایی و به‌روز جلوه می‌داد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه شهید مطهری مسائل دینی را به‌صورت عقلانی و مستدل بیان کرد، افزود: شهید مطهری زینت دین و معارف اسلامی بود.
وی با اشاره به دو بعد شخصیتی این شهید، اظهار کرد: خرافه زدایی از دین و معارف دین و بیان جمال و جامعیت و به‌روز بودن دین در جامعه با قلم روان و زبان روشن و شفاف ازجمله مهم‌ترین اقدامات شهید مطهری بود.
انتهای پیام

captcha