برگزاری طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» در مناطق سیل‌زده
کد خبر: 3812928
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

برگزاری طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» در مناطق سیل‌زده

گروه اجتماعی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: طرح سه روزه «بهار مهربانی در بهار قرآن» همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان برگزار می‌شود.

پریسا کرمی،‌ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان،‌ از برگزاری طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» خبر داد و اظهار کرد: طرح مذکور به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف اجرا و تداوم برنامه‌ها و توزیع عادلانه اقلام فرهنگی جمع‌آوری شده در کتابخانه‌های عمومی در مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان طی سه روز از 30 اردیبهشت‌ماه لغایت اول خردادماه و همزمان با ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» در استان لرستان روز دوشنبه، 30 اردیبهشت‌ماه در شهرستان‌های پلدختر، درود، کوهدشت، دلفان، چگنی و خرم‌آباد و برخی روستاهای این شهرستان‌ها برگزار می‌شود، گفت:‌ نقالی و شاهنامه‌خوانی، بازی‌های بومی و محلی، مسابقات تفریحی، پرواز بادبادک‌ها، قصه‌گویی با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی، برنامه‌های جهادی و فرهنگی، قصه‌گویی، برنامه‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان و برنامه ویژه روزه‌اولی‌ها بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در این مناطق است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان ادامه داد: طرح مذکور در استان گلستان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 30 و 31 اردیبهشت‌ماه در مسجد جامع و سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آق‌قلا و مسجد جامع گمیشان برگزار می‌شود که طی آن برنامه‌هایی حول محور قرآن کریم همچون برنامه محفل انس با قرآن، اجرای تواشیح، مسابقه قرآنی، تقدیر از برترین‌های حوزه قرآنی نوجوان، راهنمایی برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، قصه‌گویی و اهدای هدایای فرهنگی اجرا خواهد شد.

کرمی با اشاره به برگزاری طرح «بهار مهربانی در بهار قرآن» در استان خوزستان در روزهای 30 اردیبهشت‌ماه و اول خردادماه، یادآور شد:‌ برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در شهرستان‌های باوی(مسجد روستای کاوه)، شوشتر(مسجد روستای بندقیر)، شوش(مسجد روستای میثم‌تمار)، هویزه و دشت آزادگان اجرا می‌شود.

وی محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، راهنمایی برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی برای کودکان و نوجوانان، مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه رضوی و شعرخوانی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) را از دیگر برنامه‌ها دانست.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی به منظور تسلی غم سیل‌زدگان و کمک به کودکان آسیب‌دیده اقدام به راه‌اندازی پویش «بهار مهربانی» در قالب ارسال بسته‌های کتاب و اسباب بازی به مناطق سیل‌زده کرده است، یادآور شد: از مجموع 84 باب کتابخانه عمومی استان گیلان انواع کتاب کودک و اسباب بازی شامل 1600 نسخه کتاب، 500 عدد اسباب بازی متنوع در رده های سنی مختلف و 420 فقره انواع نوشت افزار، جامدادی، مداد رنگی و آبرنگ جهت استفاده کودکان عزیز در مناطق سیل زده شهرستان پل دختر و روستاهای تابعه ارسال شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به ارسال نخستین محموله هدایای فرهنگی مردم گیلان به مناطق سیل‌زده استان لرستان در 4 اردیبهشت‌ماه، خاطرنشان کرد: دومین محموله نیز به زودی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

captcha