اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان برای افطاری ساده در مناطق سیل‌زده خراسان‌شمالی
کد خبر: 3816270
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان برای افطاری ساده در مناطق سیل‌زده خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان برای اطعام و افطاری مددجویان مناطق آسیب‌دیده از سیل و بارندگی این استان خبر داد.

اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان برای افطاری ساده در مناطق سیل‌زده خراسان‌شمالی

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت وگو با ایکنا ازخراسان‌شمالی بابیان اینکه سفره افطاری ساده برای مردم آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده استان گسترانده شد، افزود: مناطق گیفان، راز و جرگلان و مانه و سملقان در اولویت این افطاری بودند.
وی با بیان اینکه این اعتبار از محل کمک‌های خیران اختصاص‌ یافته است، خاطرنشان کرد: طرح افطاری ساده برای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و همچنین تشویق مردم برای پرهیز از هزینه‌های اضافی در چیدن سفره‌های افطاری در ماه مبارک رمضان پیش‌بینی‌شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی یادآور شد: مردم نیکوکار این استان بیش ازدو میلیارد ۸۱۳ میلیون تومان برای کمک به سیل‌زدگان اهدا کردند.
وی با اشاره به اینکه سیل وبارندگی به بیش از سه هزارو۶۵۰ خانوار مددجوی کمیته امداد این استان آسیب رسانده است، گفت: دو هزار و ۹۶۸ واحد مسکونی مددجویان این نهاد آسیب ‌دیده‌اند.
الهی راد با تقدیر ازهمراهی مردم نیکوکار استان با کمیته امداد این استان، افزود: مردم نیکوکار خراسان‌شمالی می‌توانند از طریق شماره‌گیری #۹۹*۸۸۷۷* یا از طریق واریز کمک‌های خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۲۷۵۱ و یا شماره‌حساب ۰۱۱۱۷۰۸۶۲۰۰۰۱ در اجرای هرچه بهتر این طرح مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به اطعام ۳۰۰ نفر از ایتام کمیته امداد خراسان‌شمالی به همت خیران در این ماه، گفت: حامیان طی سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان به ایتام این استان کمک کردند.
الهی راد ادامه داد: این حامیان از ۵۰ هزار تومان بسته به نیات خیرخواهانه خود به ایتام تحت حمایت خود کمک می‌کنند.
وی افزود: در حال حاضر شش هزار و ۲۸۷ یتیم در استان تحت حمایت این نهاد هستند که از کمک‌های ۲۴ هزار و ۴۱۹ حامی برخوردار هستند و این در حالی است که دو هزار و ۳۳۱ حامی در سال گذشته جذب‌شده‌اند.
الهی راد گفت: از مجمع حامیان استان هفت هزار و ۶۱۵ نفر بومی و مابقی از خارج استان و کشور حمایت از فرزندان نیازمند این نهاد را بر عهده‌دارند.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک از مجموع فرزندان تحت حمایت این نهاد سه هزار و ۱۷۱ نفر ایتام و دو هزار و ۷۸۰ نفر نیز فرزند محسنین دارای حامی هستند و در این میان ۱۷ یتیم و ۳۱۹ نفر از فرزندان محسنین تاکنون از حامی بهره‌مند نشده‌اند و نیازمند کمک خیران هستند.
انتهای پیام

captcha