نماز عید فطر در کرمان در مصلای امام علی(ع) کرمان اقامه می‌شود
کد خبر: 3816882
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

نماز عید فطر در کرمان در مصلای امام علی(ع) کرمان اقامه می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ مسئول ستاد نماز جمعه کرمان گفت: نماز عید سعید فطر در مصلای امام علی(ع) کرمان به امامت حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اقامه می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از ستاد نماز جمعه کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور، مسئول ستاد نماز جمعه کرمان امروز دوشنبه، 13 خرداد با بیان اینکه در صورت رؤیت هلال ماه شعبان در غروب سه‌شنبه، چهارشنبه 15 خردادماه اول شوال و عید سعید فطر است، گفت: در صورت عدم مشاهده هلال ماه روز پنجشنبه در کشور ما عید فطر است که در هر صورت از سوی دفتر مقام معظم رهبری اعلام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بهترین عملی که در روز عید فطر سفارش و تأکید شده مسئله اقامه نماز عید فطر است، افزود: نماز عید فطر در شهر کرمان رأس ساعت 7 و 30 دقیقه در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار می‌شود.
مسئول ستاد نماز جمعه کرمان با بیان اینکه درب‌های مصلی از ساعت 3 و نیم بامداد روز عید و طبق روال سال‌های قبل باز می‌شود، بیان کرد: توصیه می‌شود که نمازگزاران زودتر در مصلی کرمان حاضر باشند.
وی با اشاره به اینکه بعد از اقامه نماز جماعت صبح، قرائت یک جزء قرآن کریم از برنامه‌های پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: قرائت دعای روح‌بخش ندبه از جمله اعمال سفارش شده در این روز است که توسط مداحان اهل‌بیت(ع) قرائت می‌شود.
عرب‌پور با بیان اینکه نماز عید سعید فطر رأس ساعت 7 و نیم صبح به امامت حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اقامه می‌شود، گفت: قبل از اقامه نماز عید تذکرات و تکبیرات مربوط به عید فطر توسط مجری بیان می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت اتوبوسرانی کرمان نیز در بحث ایاب و ذهاب نمازگزاران آماده همکاری است، اظهار کرد: به علت تعداد زیاد نمازگزاران در این مراسم، از نمازگزاران درخواست داریم تا زیرانداز و سجاده به همراه خود داشته باشند.
مسئول ستاد نماز جمعه کرمان تأکید کرد: پایگاه‌های دریافت زکات فطریه ستاد زکات استان در محل درب‌های ورودی مصلی مسقر بوده و آماده دریافت زکات فطریه نمازگزاران هستند.
انتهای پیام

captcha