امام صادق(ع) احکام الهی را به صورت شفاف برای مردم تبیین می‌کردند
کد خبر: 3822986
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
علیدادی‌سلیمانی:

امام صادق(ع) احکام الهی را به صورت شفاف برای مردم تبیین می‌کردند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان به شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: زندگی این امام بزرگوار چند وجه دارد که یکی از آنان این است که ایشان سعی کرد احکام الهی را به صورت شفاف و روشن برای مردم تبیین کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان به مسئله حقوق بشر آمریکایی پرداخت و گفت: هر بحث ارزشی وجود داشته باشد، آمریکایی آن هم هست که در مقابل آن است.
وی افزود: حقوق بشری که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند، متفاوت است، آنان خوب حرف می‌زنند و خوب شعار می‌دهند اما برعکس عمل می‌کنند.
امام جمعه کرمان شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب را یکی از نمونه‌های حقوق بشر آمریکایی ذکر و بیان کرد: شهادت‌های گوناگون دیگر از جمله شهادت شهید صدوقی و همین طور مسافران حریم هوایی که آمریکا هواپیمای آنان را در خلیج فارس ساقط کرد نمونه دیگری است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی‌ تصریح کرد: ده‌ها جنایت دیگر را نیز باید به این لیست اضافه کرد که اتفاقات سوریه، عراق، یمن، افغانستان و تحریم‌های ظالمانه ایران نیز برخی از آنان است.
امام جمعه کرمان به شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: زندگی این امام بزرگوار چند وجه دارد که یکی از آنان این است که ایشان سعی کرد احکام الهی را به صورت شفاف و روشن برای مردم تبیین کند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: در این زمان جریان انحرافی بنی‌عباس شکل گرفت، اگر چه حکومت بنی‌امیه ساقط شد اما با برنامه‌ریزی‌های امام(ع) پیش نرفت.
وی عدالت‌محوری را یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات گام دوم انقلاب برشمرد و اظهارکرد: عدالت و بهره‌مندی مردم از حقوق مساوی باید در همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور نهادینه شود.
امام جمعه کرمان به کمبود آب و برق در استان اشاره کرد و گفت: مسوولان باید واقعیات مربوط به این موضوع را برای مردم از طریق رسانه‌ها و مطبوعات بیان کنند.
وی تأکید کرد: مردم باید بدانند که تا دو ماه آینده که اوج گرما وجود دارد چه اتفاقاتی رخ می دهد، مردم باید مطمئن باشند، آن را احساس کنند که اگر کمبودی هم هست بین همگان به صورت مساوی تقسیم می‌شود.
انتهای پیام

captcha