ساماندهی ۷۸ درصد مزار شهدای طارم
کد خبر: 3823867
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

ساماندهی ۷۸ درصد مزار شهدای طارم

گروه اجتماعی ــ فرماندار طارم ساماندهی مزار شهدا را از اولویت‌های این شهرستان برشمرد و گفت: هم اکنون ۷۸ درصد مزار شهدا در طارم ساماندهی شده است.

ساماندهی ۷۸ درصد مزارهای شهدای طارمبه گزارش ایکنا از زنجان، ستار صفری، فرماندار طارم، امروز، ۱۱ تیرماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان طارم اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه تک تک افراد جامعه است که امیدواریم با تعامل و هم‌افزایی برنامه‌های مطلوبی را در این راستا پیش ببریم.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه موجود به‌ویژه در حوزه آموزش و پرورش، گفت: تدوین برنامه سالانه در این بخش و رصد بازخورد برنامه‌های اجرایی ضروری است چرا که هدف صرفاً برگزاری برنامه نیست.
 
صفری با بیان اینکه آرامش امروز جامعه مرهون خون شهدا و فداکاری‌های جانبازان و ایثارگران است، تصریح کرد: بایستی در عمل ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم که لازمه آن تحقق ایثار اجتماعی است.
 
فرماندار طارم با اشاره به برگزاری نهضت دیدار با خانواده‌های شهدا در سال گذشته گفت: با حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی با ۵۷ خانواده شهید والامقام در شهرستان دیدار و مسائل و مشکلات آنان احصاء و پیگیری شد.
 
وی با بیان اینکه تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران همواره در تمامی برنامه‌های شهرستانی و مناسبت‌های ملی و مذهبی انجام می گیرد، تاکید کرد: این امر حساسیت ویژه‌ای داشته بایستی بیش از پیش مورد توجه مسئولین باشد.
 
فرماندار طارم با اشاره به ظرفیت‌های قانونی در به‌کارگیری فرزندان خانواه شهدا، جانبازان و ایثارگران در ارگان‌های دولتی، گفت: در صورت تقاضا در بخش خصوصی نیز، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با اولویت و تسهیل‌گری بیشتری انجام خواهد شد.
 
صفری ساماندهی مزار شهدای گرانقدر را از اولویت‌های شهرستان برشمرد و گفت: هم اکنون ۷۸ درصد مزار شهدا در طارم ساماندهی شده است.
 
وی اعلام آمادگی کرد: در بودجه فرهنگی دهیاری‌ها، ساماندهی باقی مانده مزار شهدا در روستاهایی که ۳ یا ۴ شهید دارند لحاظ شود.
 
فرماندار طارم بر پایش مستمر سلامت خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه والدین سالمند شهدا تاکید کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان اطلاعات این خانواده‌های را احصا و جهت انجام اقدامات آنی به فوریت‌های پزشکی ابلاغ کنید.
 
اجرای برنامه‌های فرهنگی در مزار شهدا در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ساماندهی مزار شهدای روستای پاوه رود، تعامل دستگاه‌ها در فراخوان شناسایی شهدای منتسب به شهرستان طارم از دیگر موارد مورد تاکید فرماندار طارم در این جلسه بود.
انتهای پیام
captcha