«طرح ملی حفظ قرآن» را با قدرتی بیش از اجرای مسابقات ادامه می‌دهیم
کد خبر: 3827680
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
حجت‌الاسلام حسینی:

«طرح ملی حفظ قرآن» را با قدرتی بیش از اجرای مسابقات ادامه می‌دهیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به اینکه اگر این طرح با مدلی شبیه مدل مسابقات برگزار شود، مطلوب خواهد بود، گفت:‌ در موضوع حفظ قرآن با قوت و قدرتی بیش از آنچه در مسابقات، شاهد هستیم، پیش خواهیم رفت.

پیگیری طرح ملی حفظ قرآن با مدل مسابقات / حفظ قرآن را با قدرتی بیش از مسابقات ادامه می‌دهیم

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد آخرین وضعیت این ستاد و اقداماتی که در دست اجرا قرار دارد، گفت:‌ با توجه به ویرایش جدیدی که از برنامه‌های راهبردی و اقدامات هر کدام از دستگاه‌ها صورت گرفته است، در آخرین اقدام، برنامه‌های ویرایش شده از سوی ریاست ستاد به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد و ان شاءلله دور بعدی جلسات را با دستگاه‌ها آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال یک دور با دستگاه‌های عضو ستاد جلسه برگزار شده و برنامه‌ها ویرایش اولیه شده است،‌ گفت: این برنامه‌ها دو هفته گذشته ابلاغ شده است. با توجه به این ابلاغ برای اجرایی‌سازی دور بعدی جلسات را آغاز خواهیم کرد و در ادامه پس از پایان این دوره، جلسه بعدی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در ادامه در مورد اولین خروجی‌های این ستاد و ملموس شدن خروجی‌های آن به بحث تمرکز یافتن این ستاد پس از واگذاری مسئولیت آن به اوقاف اشاره کرد و گفت: تمرکز مدیریتی که امسال در ستاد توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به وجود آمده است، مقداری تکلیف کار را مشخص کرده است.

وی همچنین به تلاش‌های صورت گرفته توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای راهبری طرح ملی حفظ قرآن اشاره و اظهار کرد: به دلیل اینکه شورای توسعه یک دستگاه اجرایی نبوده و صرفاً برای سیاست‌گذاری،‌ برنامه‌ریزی و نظارت راه‌اندازی شده است، لذا خود این شورا نیز از ابتدا میل چندانی برای مدیریت ستاد راهبری طرح ملی حفظ را نداشت. با تمام این تفاسیر سرانجام بعد از چندین سال، مسئولیت ستاد به سازمان اوقاف واگذار شد تا ادامه کار از این طریق پیگیری شود.

تأثیری که طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کشور دارد، بسیار بیشتر از برگزاری رویدادهای تبلیغی و ترویجی مانند مسابقات قرآن می‌دانیم، ‌لذا سازمان اوقاف و امور خیریه انگیزه بیشتری دارد برای اینکه در موضوع حفظ قرآن ورود داشته باشد

حسینی در ادامه به برگزاری مسابقات قرآن توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و تأثیرات تمرکز این سازمان بر مسابقات اشاره و اظهار کرد: اگر بتوانیم با همان مدلی که مسابقات ‌قرآن اجرا می‌شود در بحث حفظ قرآن کریم نیز این تمرکز را ایجاد کنیم به موفقیت خواهیم رسید. در برگزاری مسابقات مشخص است مجری کار چه کسی است، ‌همین تمرکز باعث شد تا هماهنگی‌های خوبی در برگزاری مسابقات با نهادها و دستگاه‌ها داشته باشیم و برگزاری مسابقات بین‌المللی شش نهاد که به صورت تجمیعی برگزار می‌شود به خاطر همین تمرکز است.

دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با تأکید بر اینکه در موضوع حفظ با قوت و قدرتی بیش از آنچه در مسابقات شاهد هستیم، پیش خواهیم رفت، ‌گفت: تأثیری که طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کشور دارد، بسیار بیشتر از برگزاری رویدادهای تبلیغی و ترویجی مانند مسابقات قرآن می‌دانیم، ‌لذا سازمان اوقاف و امور خیریه انگیزه بیشتری دارد برای اینکه در موضوع حفظ قرآن ورود داشته باشد، هزینه انجام دهد و با دستگاه‌های دیگر مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم برای انجام چنین پروژه عظیمی نیاز به ابزارهایی داریم، گفت: بحث رسانه، فضای مجازی و مواردی از این دست به شدت مورد نیاز است. در همین راستا به شدت پیگیر هستیم تا نشستی را با رئیس سازمان صدا و سیما داشته باشیم. با تمام این اوصاف ضمن اینکه اوقاف، تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا محتوای خوبی را تولید کند و برنامه‌ریزی خوبی برای ترویج حفظ قرآن کریم داشته باشد، اگر رسانه هم سهم خوبی را در شبکه‌های مختلف برای این کار قرار دهد و فقط به شبکه قرآن و رادیو قرآن بسنده نکند، بسته رسانه‌ای این کار نیز کامل‌تر خواهد شد. در بخش فضای مجازی هم اتفاقات خوبی در حال پیگیری است که اگر به نتیجه برسد در گفت‌وگوهای بعد نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام 

captcha