برگزاری مسابقه طراحی یادمان آیت‌الله «احسانبخش» در گیلان
کد خبر: 3829452
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

برگزاری مسابقه طراحی یادمان آیت‌الله «احسانبخش» در گیلان

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان از انتشار فراخوان مسابقه طراحی یادمان شهید «آیت‌الله حاج صادق احسانبخش» خبر داد و گفت: این یادمان در مسجد کاسه‌فروشان رشت احداث می‌شود.

محمدرضا داوطلب، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از انتشار فراخوان مسابقه طراحی یادمان شهید «آیت‌الله حاج صادق احسانبخش»، نماینده ‌ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت خبر داد و اظهار کرد: به منظور تکریم و پاسداشت این عالم نستوه و شهید والامقام یادمان مذکور در محل ترور ایشان احداث می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، فرمانداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، بیان کرد: مفاهیم و ارزش هایی همچون ایثار، شهادت، شجاعت و ایمان در طراحی اثر باید مد نظر قرار گیرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان داشتن ارتباط موضوعی و مفهومی ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده با موضوع فراخوان، در نظر گرفتن ویژگی‌های لازم برای ارتباط بصری و محیطی مطلوب با مکان قرارگیری اثر، خلاقیت و رعایت اصالت طرح و پرهیز از هرگونه کپی‌برداری از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی، داشتن تناسب با محیط اطراف و زیبایی بصری از زوایای مختلف و انتخاب جنس مناسب برای اثر با توجه به محل نصب آن و شرایط آب و هوایی متغیر را از دیگر مولفه‌های مورد نظر در طراحی یادمان دانست.

داوطلب 15 شهریورماه 98 را آخرین مهلت تحویل آثار به دبیرخانه فراخوان دانست و افزود: هنرمندان می‌توانند در زمان تعیین‌شده با ارائه حداکثر سه اثر به صورت ماکت حجمی در فراخوان شرکت کنند.

وی محل احداث یادمان را در مسجد کاسه‌فروشان رشت دانست و اظهار کرد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به صفحه ثبت‌نام فراخوان یادمان محل ترور جانباز شهید آیت‌الله حاج صادق احسانبخش» به نشانی «www.gilan.navideshahed.com» مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha