نماز جمعه وحدت آفرین و دشمن شکن است
کد خبر: 3830041
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

نماز جمعه وحدت آفرین و دشمن شکن است

گروه سیاسی - امام جمعه موقت بجنورد با تاکید براینکه نماز جمعه وحدت آفرین و دشمن شکن است، گفت: دشمن از اجتماع‌های بزرگ نماز جمعه هراس دارد و از همین جهت نماز جمعه همیشه مورد هجمه دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی قرار گرفته است.

نماز جمعه وحدت آفرین و دشمن شکن است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام اسدالله جعفری، امام جمعه موقت بجنورد، امروز جمعه چهارم مرداد در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه اظهار کرد: در آموزه‌های دینی بسیار به برگزاری مراسم باشکوه نماز جمعه تاکید شده است، این فریضه تنها یک آئین عبادی نیست بلکه امری سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی نیز بوده که در طول ۴۰ سال انقلاب دستاوردهای زیادی داشته است.
وی افزود: به فرموده امام خمینی (ره) نماز جمعه بزرگترین عنایت حق تعالی به جمهوری اسلامی است که در این سال ها برای کشورمان دستاوردهای زیادی از جمله اتحاد و همبستگی داشته است.
جعفری ادامه داد: در نماز جمعه به مسائل دینی و دنیوی، امور معاش و معاد پرداخته می‌شود در تریبون‌ها آنچه که خوب و مناسب و همچنین بد و ناپسند است برای مردم بازگو و سفارش می‌شود.
وی با تاکید براینکه نماز جمعه وحدت آفرین و دشمن شکن است، گفت: دشمن از اجتماع‌های بزرگ نماز جمعه هراس دارد و از همین جهت نماز جمعه همیشه مورد هجمه دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی قرار گرفته است.
وی به حادثه خونین در مکه و همچنین حادثه منا نیز اشاره ای کرد ، یادآورشد: در هر کجا خطر و ناامنی وجود داشته باشد به مکان امن مکه روی می‌آوریم اما عده‌ای نا اهل، بی کفایت و بی توجهه با حادثه‌های دلخراش مسلمانان را آزارده خاطر کردند.
جعفری با اشاره به تشکیل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در سازمان ملل متحد، افزود: آنچه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون متوجه شده‌ایم، نقش طرفدارانه و مدافعانه این آژانس از صاحبان قدرت در دنیا بوده و عملاً اهداف آن نادیده گرفته شده است.
وی عنوان کرد: طبق اساس نامه هفتگانه، هدف سازمان ملل متحد تلاش برای رفاه بیشتر بشریت بوده اما در این ۶ دهه که از عمر آن می گذرد تنها در خدمت قدرت‌های بزرگ جهان بوده است.
امام جمعه موقت بجنورد رژیم صهیونیستی را خطرناک ترین و تهدیدی برای جهان امروز دانست، گفت: اسرائیل با داشتن بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته ای، حاضر به عضویت در این پیمان نشده و از طرفی با قولدری اعلام کرده زیر بار هیچ گونه صلحی نخواهد رفت.
جعفری ادامه داد: آمریکا با داشتن شش هزار و ۴۵۰ بمب و سلاح هسته‌ای، فرانسه با ۳۰۰ و انگلستان با ۲۱۵ نوع سلاح هسته جز بزرگترین و خطر ناک ترین کشور های جهان بشمار می روند.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه به اصول اخلاقی پایبند بوده اما با این وجود سخت ترین فشارها و بازرسی‌ها را بر ما تحمیل کرده‌اند.
امام جمعه موقت بجنورد در رابطه با روز ترویج فرهنگ فنی و حرفه ای، بیان کرد: با وجود شرایط فعلی در کشور فنی و حرفه‌ای بسیار برنامه‌ای راهبردی است و باید دولت و مجموعه‌های توانمند برای ارتقاء این مجموعه تلاش کند تا در بهبود شرایط اقتصادی و رفع بیکاری جوانان موفقیت‌های خوبی به دست آید.
انتهای پیام

captcha