ازدواجی که قربانی اقتصاد می‌شود‌
کد خبر: 3831411
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

ازدواجی که قربانی اقتصاد می‌شود‌

گروه اجتماعی ــ یک جامعه‌شناس با بیان اینکه جو حاکم اقتصادی در کشور عاملی برای تأخیر در ازدواج است، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند مسائل مهم زندگی را در کتاب‌های درسی بگنجاند؛ چرا که نتیجه ازدواج به مهارت‌های زندگی فرد بستگی دارد.

ازدواجی که قربانی اقتصاد می‌شود/ لزوم آموزش درست مهارت‌های زندگی در مدارسعلی عبدالله‌زاده، یک جامعه‌شناس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین علت‌های تأخیر ازدواج در کشور مشکلات اقتصادی است؛ چرا که فرد، داشتن وضعیت اقتصادی مناسب و مسؤلیت سرپرستی از خانواده خود را از مهم‌ترین دلایل ازدواج عنوان می‌کند.

وی ادامه داد: جو حاکم اقتصادی در کشور عاملی برای این مشکل است؛ چراکه برخی از افراد تمام وجوهات زندگی خود را قربانی وجه اقتصادی می‌کنند.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه توقعات خانواده‌ها نیز بالا رفته است، افزود: از سوی دیگر بیشتر کسانی که می‌خواهند ازدواج کنند، ازدواج با الزام‌های مدرن را دنبال می‌کنند، اما صورت آن را هنوز سنتی حفظ کرده‌اند.

عبدالله‌زاده بیان کرد: در این میان ازدواج در جامعه شهری ایران در حال حاضر به لحاظ فرم و صورت، سنتی است و به لحاظ محتوا مدرن است.

وی با بیان اینکه این وضعیت دوگانه اساس بسیاری از مشکلاتی است که برای افراد ایجاد می‌شود، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در این راستا و ترویج ازدواج آسان می‌تواند این مشکل را حل کند.

این جامعه‌شناس بیان کرد: خانواده‌ها تأثیر بسزایی در ازدواج فرزندانشان دارند؛ چرا که رفتار و تربیت آن‌ها انعکاسی در زندگی و رفتار فرزندشان است، بنابراین زمینه اصلی رفتارهای فرد در جامعه تربیت خانوادگی او است.‌

عبدالله‌زاده با تأکید بر اینکه نظام آموزشی نیز تأثیر بسیار زیادی در فرهنگ‌سازی این موضوع دارد، یادآور شد: آموزش و پرورش می‌تواند مسائل مهم زندگی را در کتاب‌های درسی بگنجاند؛ چرا که نتیجه ازدواج به مهارت‌های زندگی فرد بستگی دارد و آموزش این مهارت‌ها از پایه و به موقع، باعث آمادگی افراد در شرایط لازم و تصمیم‌گیری درست آن‌ها خواهد بود.
انتهای پیام

captcha