گروه‌های تعزیه در اسفراین ساماندهی شوند
کد خبر: 3831528
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

گروه‌های تعزیه در اسفراین ساماندهی شوند

گروه فرهنگی - امام جمعه اسفراین بر نقش هنر به ویژه تئاتر در انتقال ارزش‌های اسلامی و انقلابی بر ضرورت سامان دهی گروهای تعزیه و شبیه خوانی تاکید کرد.

گروه‌های تعزیه در اسفراین ساماندهی شوند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام محمدیان، امروز، نهم مردادماه در دیدار انجمن تئاتر اسفراین در آستانه برگزاری ششمین جشنواره شهرستانی تئات اظهار کرد: هنری اصیل است که موازین اسلامی و عرف جامعه در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: نیاز جامعه امروز برگزاری مراسمات فرهنگی وهنری در سطح شهرستان می‌باشد، تا سبب ایجاد نشاط در جامعه شود.
محمدیان با اشاره به نقش هنر به ویژه تئاتر در انتقال ارزش‌های اسلامی و انقلابی بر ضرورت سامان دهی گروهای تعزیه وشبیه خوانی تاکید کرد.
مهدی بختور ، ریس انجمن ادبی شهرستان اسفراین هم ضمن قدردانی از حمایت‌های امام جمعه از برنامه‌های فرهنگی خواستار همکاری بیشتر مسئولان با هنرمندان سطح شهر شد.
وی ادامه داد: تئاتر و مجموعه افراد کارخانه فرهنگ سازی هستند که اگر حمایت شوند چه بسا کارهای بزرگتری را به عرصه نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه دغدغه تئاتر این است که دیده شوند، افزود:تولیدات آثار تئاتر در این شهرستان پویا است و همیشه با استقبال تماشاچیان همراه بوده ونقطه قوتی محسوب می‌شود.
وی یادآورشد:ظرفیت پایین پلاتوی استاد شاهد ،عدم تجهیزات کافی، نبود اعتبار و پشتوانه مالی از مشکلات هنرمندان این عرصه است.
انتهای پیام

captcha