جهاددانشگاهی برای اصلاح فرهنگ کارآفرینی‌ تلاش کند
کد خبر: 3833313
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

جهاددانشگاهی برای اصلاح فرهنگ کارآفرینی‌ تلاش کند

گروه اجتماعی ــ رئیس بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی گفت: جهاددانشگاهی برای اصلاح فرهنگ کارآفرینی به معنای واقعی کلمه تلاش کند و فقط به دنبال آموزش نباشد بلکه الگوهای قابل ارائه در این حوزه را شناسایی و معرفی کند.

جهادادنشگاهی برای اصلاح فرهنگ کارآفرینی به معنای واقعی کلمه تلاش کند

محمود‌رضا یزدانی، رئیس بسیج دانشجویی استان خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه در فضای کسب و کارو ارتقا شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی جهاددانشگاهی می‌تواند نقش بسیار برجسته‌ای دراستان داشته باشد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نیز یک سند راهبردی و روشن برای همه دستگاه‌ها از جمله جهاددانشگاهی است.

یزدانی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک سبقه انقلابی داشته و برآمده از بطن نظام اسلامی بوده در این راستا پیوست جدی و خوبی برای دانشگاه‌ها است، گفت: با توجه به عقبه دانشگاهی جهادانشگاهی این نهاد در حوزه علمی و پژوهشی حرف های بسیاری گفتن داشته و می‌تواند در تحقق اهداف گام دوم انقلاب به خوبی کمک حال باشد.

وجود نگاه مدیریت جهادی در مجموعه جهاددانشگاهی از اهمیت بسزایی برخوردار است، یادآور شد: امروز به پشتوانه این نام شاهد انجام اقدامات جهادی جدی از سوی این نهاد در حوزه علمی، پژوهشی و پزشکی و صنایع هستیم.

یزدانی با ذکر اینکه جهاددانشگاهی به مقوله فرهنگ نیز بی‌تفاوت نیست، اظهار کرد: این نهاد خوشبختانه در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز رسالت‌های جدی داشته که به خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه امروز جهادانشگاهی می‌تواند در حوزه سبک زندگی ورود کند، افزود: این نهاد با ظرفیتی که دارد می‌تواند در حوزه سبک زندگی ایرانی و اسلامی برنامه‌های خوبی را اجرا کند.

یزدانی با ذکر اینکه جهادانشگاهی باید در اصلاح نگاه جوانان به اشتغال تأثیرگذار باشد، گفت: باید باورهای کارآفرینی در جوانان و فضاهای دانشگاهی تقویت شود تا آنان فقط به دنبال پشت میزنشینی نباشند.

وی یادآور شد: جهادادنشگاهی برای اصلاح فرهنگ کارآفرینی به معنای واقعی کلمه تلاش کند و فقط به دنبال آموزش نباشد بلکه الگوهای قابل عرضه در این حوزه شناسایی و معرفی کند.

یزدانی ادامه داد: جهاد‌دانشگاهی به عنوان حلقه واسط و پل ارتباطی زمینه فعالیت جدی نخبگان دانشجویی را در مجموعه‌های علمی تحقیقاتی فراهم کند تا در کنارارائه آموزش‌های کارآفرینی این دانشجویان، حضور در فضای کسب و کار را در راستای شکوفایی استعدادها و ارائه ایده‌های نو تجربه کنند.

وی با بیان اینکه جهادانشگاهی در محتواسازی منابع علمی، پژوهشی و فرهنگی هم ورود یابد، گفت: می‌توان در راستای تقویت بنیه علمی و آموزشی دانشجویان و دانشگاهیان از ظرفیت این نهاد در بحث تولید محتوا و نشر کتاب استفاده کرد.
انتهای پیام

captcha