انتشار فراخوان «از دعای باران تا نجات آب» در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3834146
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

انتشار فراخوان «از دعای باران تا نجات آب» در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی از برگزاری جشنواره «مهرواره آب» با سه فراخوان در استان خبر داد و گفت: یکی از فراخوان‌های این جشنواره از «دعای باران تا نجات آب» بوده و طی این فراخوان درنظر داریم تا کودکان را با آداب و رسوم دعای باران آشنا کنیم.

فراخوان «از دعای باران تا نجات آب» در آذربایجان‌غربی منتشر شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۲۰ مردادماه، در جلسه هماهنگی جشنواره «مهرواره آب»، با اشاره به اهمیت آب اظهار کرد: آب یکی از عناصر مهم طبیعت بوده و امروز با کمبود آن مواجه هستیم و باید در استفاده بهینه از آن دقت کنیم.

وی ادامه داد: برای بهینه‌سازی مصرف آب کارهای فرهنگی باید از کودکی شروع شود و اگر نتوانیم این مسئله را به‌عنوان یک مولفه و اصل در زندگی کودکان نهادینه کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

زاهدی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای اهمیت دادن به آب در حوزه کودکان برنامه‌ریزی کرده و امسال نگاه ویژه‌ای می‌خواهیم به قضیه آب داشته باشیم تا بتوانیم به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های جامعه که می‌تواند آینده جامعه و کشور را تضمین کند، فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال است، تصریح کرد: ما در کانون به‌هیچ‌وجه روش آموزش مستقیم نداشته و تمامی آموزش‌ها غیرمستقیم بوده و برای اینکه بتوانیم مولفه‌ای را در روح و ذهن کودکان جاری کنیم، از زبان هنر استفاده می‌کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: یکی از مولفه‌هایی که باید کودکان بیاموزند، احترام به طبیعت بوده، چراکه خطرات بسیاری محیط زیست ما را تهدید می‌کند و سه فراخوان را در این راستا برای جشنواره مهرواره آب منتشر کردیم.

وی یادآور شد: اولین فراخوان جشنواره مهرواره آب با عنوان «من یک آب بان هستم» بوده و پسوند «بان» به معنای حفاظت و نگهداری است و می‌خواهیم به کودکان به‌خصوص در استان بیاموزیم که آب نقش اساسی در زندگی انسان داشته و باید از آن حفاظت کنیم، کودکان وقتی چیزی را می‌نویسند، با تمام وجود آن را نوشته و خود را قهرمان نوشته‌های خود فرض می‌کنند و ما با این کار می‌توانیم کاری کنیم که کودکان خود را قهرمان آب بدانند.

زاهدی بیان کرد: فراخوان دوم جشنواره این است که اگر آب در سطح کشور مهم بوده، برای استان ما بسیار مهم‌تر است، چراکه دریاچه ارومیه الگوی شادمانی و نشاط برای استان ما محسوب می‌شود و در این راستا امسال مسابقه نقاشی با موضوع حفاظت از آب و دریاچه ارومیه را برگزار خواهیم کرد تا اهمیت زیست و آرتمیای دریاچه ارومیه را برای کودکان تبیین کنیم و گروه سنی برای مسابقه نقاشی ۱۰ تا ۱۶ سال بوده و با تکنیک آزاد است و تا ۳۰ مهر نیز زمان ارسال آثار نقاشی خواهد بود و در پایان نیز نمایشگاهی از این آثار در ارومیه برگزار می‌شود و آمادگی داریم تا با همکاری نهادها، این نمایشگاه را در سطح استان برپا کنیم.

وی در رابطه با فراخوان سوم جشنواره مهرواره آب افزود: فراخوان سوم این جشنواره با عنوان «از دعای باران تا نجات آب» بوده و در آداب و رسوم ما دعای باران رفتن به مصلی و کوه‌ها بوده و در شهرهای سنی‌نشین استان نیز مراسم بوکه باران برای دعا جهت بارش باران برگزار می‌شود و مهلت ارسال این آثار نیز تا ۳۰ شهریور است و در قالب نمایش آئینی و قصه‌گویی خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: شیوه کار ما در کانون، تمرین زندگی بوده و می‌خواهیم راه و روش زندگی و آداب و رسوم استان را به کودکان بیاموزیم و در پایان نیز این برنامه را با مشارکت دستگاه‌ها می‌توانیم در قالب شادپیمایی در مدارس و پارک‌ها برگزار کنیم.
انتهای پیام

captcha