۳۲ هزار نفر از موزه‌های خراسان‌شمالی بازدید کردند
کد خبر: 3834920
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

۳۲ هزار نفر از موزه‌های خراسان‌شمالی بازدید کردند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی با اشاره به بازدید بیش از ۳۲ هزار نفر از موزه‌های تاریخی و فرهنگی استان طی چهار ماهه نخست امسال، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چهار برابری داشته است.

32 هزار نفراز موزه‌های خراسان‌شمالی بازديد کردند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، حبیب یزدان پناه، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی اظهارکرد: درچهارماهه نخست سال گذشته، بازدیدکنندگان موزه‌های استان شش هزار و 557 نفر بودند که در سال جاری، افزایش چهار برابری بازدیدکنندگان را شاهد بودیم.
وی ادامه داد: در چهارماهه نخست سال جاری 32 هزارو 158 نفر از موزه‌های استان بازدید کردند که از این تعداد 24 هزار و 39 بازدید مربوط به مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بوده است.
وی عنوان کرد: بعد از زلزله سال 96، این مجموعه به مدت یک سال و نیم تعطیل بود اما با تلاشی که انجام گرفت، موزه مردم شناسی سال گذشته مجدد راه اندازی شد که این مهم تأثیر زیادی در افزایش بازدیدها داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی خاطر کرد: در حال حاضر موزه‌های عمارت مفخم در بجنورد، قلعه جلال الدین گرمه، گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، گرمابه و تاریخ شهر فاروج و موزه تاریخ شهر شیروان فعال بوده و دو موزه نیز با مساحت یک هزار و 500 متر مربع در آشخانه و اسفراین در دست احداث است.
انتهای پیام

captcha