رسیدن به اقتصاد مبتنی بر تولید با توسعه علمی محقق می‌شود
کد خبر: 3837471
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶

رسیدن به اقتصاد مبتنی بر تولید با توسعه علمی محقق می‌شود

گروه اجتماعی ــ رییس جهاددانشگاهی کشور گفت: اقتصاد ما باید متکی بر تولید باشد و این امر تنها با توسعه علمی و فناوری محقق می‌شود.

رسیدن به اقتصاد مبتنی بر تولید با توسعه علمی محقق می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حمیدرضا طیبی، امروز ۳ شهریورماه، در اولین همایش ملی عناب با تأکید بر اهمیت توسعه علم و فناوری، اظهار کرد: باید با توسعه علم و فناوری از ظرفیت‌های کشور بهره ببریم.

وی بیان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته، اقتصاد متکی بر تولید علمی و فن بوده که باید مورد توجه ما قرار گیرد.

رییس جهاددانشگاهی کشور تصریح کرد: مسئولان نیز باید در این حوزه همکاری کنند و رسیدن به اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری به تصمیمات مدیران و مسئولان بستگی دارد.

طیبی ادامه داد: اقتصاد ما باید متکی بر تولید باشد و این امر تنها با توسعه علمی و فناوری محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه کیفیت آموزش بسیار مهم است، اظهار کرد: در جهاددانشگاهی با توسعه علمی فناورانه سعی کردیم توان علمی کشور را نشان داده و توسعه دهیم.

رییس جهاددانشگاهی کشور با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی، تصریح کرد: امروز در جهاددانشگاهی فعالیت‌های  علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه مهندسی و کشاورزی صورت می‌گیرد.

طیبی ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بر اساس مزیت‌های هر منطقه در کشور کارهای شاخصی انجام دهیم که در خراسان جنوبی عناب را به عنوان مزیت شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه کشور علاوه بر ذخایر انسانی، منابع طبیعی خوبی دارد، یادآور شد: امیدواریم مسئولان استانی با همکاری جهاددانشگاهی بتوانند کمک کنند تا به اقتصاد دانش‌بنیان دست یابیم.
انتهای پیام

captcha