اجرای طرح «تفکر کارآفرین» در مدارس کشور
کد خبر: 3837587
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای طرح «تفکر کارآفرین» در مدارس کشور

گروه اجتماعی ــ مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: برای نخستین سال تحصیلی طرح «تفکر کارآفرین» در مدارس کشور اجرا می‌شود.

اجرای طرح «تفکر کارآفرین» در مدارس کشوربه گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمدحسین قائدی‌ها، مشاور وزیر آموزش و پرورش امروز، چهارم شهریورماه در نشست مدیران کل ۶ استان کشور به میزبانی یاسوج، اظهار کرد: این طرح با هدف روحیه خلاقیت، کارآفرینی و مهارت‌آموزی از مهرماه امسال اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح معلم با تحلیل محتوای هر درس جنبه کارآفرینی آن را برای دانش‌آموزان تبیین تا تفکر مهارت آموزی نهادینه شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این طرح برای دوره‌های ابتدایی ـ متوسطه اول و دوم اجرا و دانش آموزان در پایان تحصیلات جذب بازار کار می‌شوند.

قائدی‌ها از ادامه طرح توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی خبر داد و بیان کرد: این کار با هدایت تحصیلی و با تأکید بر گرایش دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

همچنین، هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: این نشست با حضور مدیران کل استان‌های اصفهان، بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با هدف برنامه‌ریزی برای هدایت تحصیلی برگزار شد.

وی افزود: براساس مصوبه اعضای استان‌های قطب 3 کشور سازماندهی نیروی انسانی تابع شرایط و نیاز‌های بومی هر استان تدوین می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهارت‌آموزی با اولویت رشته‌های نرم‌افزاری در مدارس از سال تحصیلی جدید بیان کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد دانش آموزان به برنامه‌های کار و دانش و فنی حرفه‌ای هدایت می‌شوند.

یادآور می‌شود، در این نشست مدیران آموزش‌وپرورش شرکت کننده در سه موضوع نیروی انسانی، ولایت تحصیلی و توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی برنامه‌های استانی و راهکار‌ها را اعلام کردند.
انتهای پیام

captcha