کد خبر: 3838406
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
نوذری خبر داد:

مشارکت سمن‌ها در انجام امورات اربعین

گروه اجتماعی - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تجربه موفق همکاری با سازمان‌های مردم نهاد باعث شده بخشی از امورات اربعین را به مردم و سازمان‌های مردم نهاد واگذار کنیم.

امورات اربعین به سمن‌ها واگذار می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام،امروز ششم شهریور ماه در گردهمایی روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین معادل 67 درصد مجموع زوار از مرز مهران تردد داشتند و امسال پیش بینی می شود به 2 برابر افزایش یابد.
وی تاکید کرد: هم اکنون ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در استان ایلام مجوز فعالیت دارند که ظرفیت بسیار مناسبی برای انجام امورات اربعین دارند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تنها ۳۰ در صد از سلامت انسان ها به حوزه بهداشت و درمان مربوط است و بخش اعظم آن به سلامت در حوزه های اجتماعی و روان شناسی ارتباط دارد.
وی با بیان اینکه باید تمام حوزه های سلامت با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا سلامت مردم تامین شود، یادآور شد: اگر جامعه از سلامت اجتماعی برخوردار نباشد، نمی توان از کاهش آسیب های این حوزه حرفی به میان آورد.
نوذری استفاده از ظرفیت سمن ها را برای افزایش سواد سلامت اجتماعی موثر دانست و افزود: از ابتدای تشکیل سمن ها تاکنون مجوز فعالیت ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در استان صادر شده است که ۲۰۰  مجوز از این تعداد مربوط به ۲ سال گذشته است.
معاون استاندار ایلام با قدردانی از نقش سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت، اظهار کرد: در سیل اخیر بخش زیادی از کارهای حوزه سلامت و اجرای برنامه ها بر عهده سازمان های مردم نهاد بود و در این زمینه به کمک مسئولان آمدند.
وی تاکید کرد: سمن ها به عنوان صدای مردم، رابط بین مردم و دولت هستند و ما باید بتوانیم از این ظرفیت در راستای توسعه حوزه سلامت استفاده کنیم.
نوذری:
امورات اربعین به سمن‌ها واگذار می‌شود
گروه اجتماعی - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تجربه موفق همکاری با سازمان‌های مردم نهاد باعث شده بخشی از امورات اربعین را به مردم و سازمان‌های مردم نهاد واگذار کنیم.
به گزارش ایکنا از ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام،امروز ششم شهریور ماه در گردهمایی روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین معادل 67 درصد مجموع زوار از مرز مهران تردد داشتند و امسال پیش بینی می شود به 2 برابر افزایش یابد.
وی تاکید کرد: هم اکنون ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در استان ایلام مجوز فعالیت دارند که ظرفیت بسیار مناسبی برای انجام امورات اربعین دارند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تنها ۳۰ در صد از سلامت انسان ها به حوزه بهداشت و درمان مربوط است و بخش اعظم آن به سلامت در حوزه های اجتماعی و روان شناسی ارتباط دارد.
وی با بیان اینکه باید تمام حوزه های سلامت با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا سلامت مردم تامین شود، یادآور شد: اگر جامعه از سلامت اجتماعی برخوردار نباشد، نمی توان از کاهش آسیب های این حوزه حرفی به میان آورد.
نوذری استفاده از ظرفیت سمن ها را برای افزایش سواد سلامت اجتماعی موثر دانست و افزود: از ابتدای تشکیل سمن ها تاکنون مجوز فعالیت ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در استان صادر شده است که ۲۰۰  مجوز از این تعداد مربوط به ۲ سال گذشته است.
معاون استاندار ایلام با قدردانی از نقش سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت، اظهار کرد: در سیل اخیر بخش زیادی از کارهای حوزه سلامت و اجرای برنامه ها بر عهده سازمان های مردم نهاد بود و در این زمینه به کمک مسئولان آمدند.
وی تاکید کرد: سمن ها به عنوان صدای مردم، رابط بین مردم و دولت هستند و ما باید بتوانیم از این ظرفیت در راستای توسعه حوزه سلامت استفاده کنیم.
انتهای پیام
captcha