تشکیل ۱۶۲۰ پرونده کودک کار و خیابانی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3840211
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳

تشکیل ۱۶۲۰ پرونده کودک کار و خیابانی در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی - مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی از پذیرش ۹۵ کودک کار و خیابانی در ارومیه خبر داد و گفت: کمک‌های نقدی طی چهار ماهه نخست سال جاری به این تعداد کودک و خانواده‌های آنان بیش از ۵۸ میلیون تومان بوده و تاکنون برای ۱۶۲۰ نفر کودک کار و خیابانی در بهزیستی استان پرونده ایجاد شده است.

تشکیل ۱۶۲۰ پرونده کودک کار و خیابانی در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سعید فریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، عصر امروز، ۱۳ شهریورماه، در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری ۹۵ کودک کار و خیابانی در بهزیستی استان پذیرش شده‌اند که امروز این آمار به ۱۳۵ نفر افزایش یافته است.

وی در رابطه با رده سنی کودکان کار و خیابانی افزود: در رده سنی زیر ۶ سال هیچ کودک کار و خیابانی وجود ندارد و در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال ۴۰ کودک، رده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال ۱۵ کودک و در رده سنی ۱۵ تا ۲۸ سال نیز ۲۳ کودک بوده اند.

فریور با اشاره به اینکه تمامی این کودکان ایرانی بوده و تبعه غیرایرانی نبودند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸۹ نفر کودک کار و ۶ کودک خیابانی بوده اند که براساس میزان تحصیلات ۳۵ کودک دانش‌آموز ابتدایی، ۳۰ دانش‌آموز راهنمایی، ۲۵ دانش‌آموز متوسطه و ۵ نفر نیز ترک‌تحصیل کرده بودند.

وی تصریح کرد: ۶ نفر از این کودکان در خیابان کار و زندگی کرده و ۸۹ نفر فقط در خیابان کار می‌کردند و براساس وضعیت سلامت نیز ۸۵ نفر از کودکان از وضعیت جسمی سالم برخوردار بوده، ۱ کودک دارای بیماری روانی، ۸ کودک دارای بیماری جسمی و ۱ کودک نیز معلول ذهنی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به سابقه کودک‌آزاری این کودکان یادآور شد: ۶۲ نفر از این کودکان هیچ‌گونه کودک‌آزاری نداشته، ۳۱ کودک یک نوع کودک‌آزاری و ۲ کودک نیز چند نوع کودک‌آزاری را داشته‌اند.

وی ادامه داد: در رابطه با مصرف موادمخدر نیز ۹۳ کودک هیچ‌گونه اعتیادی به موادمخدر نداشته و فقط ۲ کودک اعتیاد به موادمخدر داشتند و ۱۵۰ مورد خدمات اعم از فرهنگی، اجتماعی و آموزشی از سوی بهزیستی استان ارائه شده است.

فریور گفت: کمک‌های نقدی طی چهار ماهه نخست سال جاری به این تعداد کودک و خانواده‌های آنان بیش از ۵۸ میلیون تومان بوده و تاکنون برای ۱۶۲۰ نفر کودک کار و خیابانی در بهزیستی استان پرونده ایجاد شده است.
انتهای پیام

captcha