اقامه نماز ظهر عاشورا در ۲۸ نقطه خراسان‌شمالی
کد خبر: 3840945
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

اقامه نماز ظهر عاشورا در ۲۸ نقطه خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی و مردم، نماز ظهر عاشورا در ۲۸ نقطه شهری در خراسان شمالی برپا می‌شود.

اقامه نماز ظهر عاشورا در ۲۸ نقطه خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام احمدی‌فر، رئیس ستاد اقامه نماز استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی و مردم نماز ظهر عاشورا در ۲۸ نقطه شهری در استان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه به احتمال فراوان همه هیئت‌های مذهبی نتوانند خود را در این روز به امامزاده سیدعباس(ع) برسانند، گفت: در این راستا نماز ظهر عاشورا در شش نقطه بجنورد، مقابل مسجد کرمانی، پایین‌تر از دبیرستان ۱۵ خرداد مقابل موکب هیئت حسین جان، در تقاطع خیابان آزادی در مقابل ورزشگاه شهید علیدخت و مقابل مسجد پیامبر اعظم برگزار خواهد شد.

احمدی‌فر گفت: نماز ظهر عاشورا در بجنورد به امامت حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی اقامه می‌شود.

وی یادآور شد: نماز ظهر عاشورا در سطح ۳۵ بقعه متبرکه در شهر و روستاهای بجنورد نیز به امامت ائمه جمعه و جماعات همان منطقه برپا می‌شود.

احمدی‌فر ادامه داد : از زیباترین واثرگذارترین صحنه‌های عاشورا، برپایی نماز اول وقت و جماعت حضرت سیدالشهدا است و این درس بزرگی برای همه محبین و ارادتمندان آن حضرت است.

وی افزود: ستاد اقامه نماز هرساله تلاش دارد باکمک خود مردم و عزاداران و مسئولان هیئات حسینی و نیزدستگاه‌های اجرایی مرتبط، مقدمات و ملزومات لازم برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن نماز ظهر عاشورا را فراهم آورد تا در حد توان، حق این فریضه نورانی ادا شود.
انتهای پیام

captcha